۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
ایران در آستانه انتقام / در برابر نبردی پیچیده هستیم
یادداشت سردبیر رأی‌الیوم

ایران در آستانه انتقام / در برابر نبردی پیچیده هستیم

ایران یک قدرت بزرگ است و زرادخانه بزرگی از موشک‌های دقیق، پهپادها و دیگر تسلیحات است و اگر وارد جنگ تحمیلی اسرائیل شود پایان کار رژیم اشغالگر خواهد بود

به گزارش بازار، عبدالباری عطوان سردبیر رأی‌الیوم در یادداشتی به تحلیل پاسخ ایران به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه پرداخت و نوشت:

۱⃣ هنگامی که سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران، اسرائیل را به انتقام حمله به کنسولگری تهدید و تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر شدیدا پشیمان خواهد شد به این معناست که انتقام خون شهدا بسیار نزدیک است.

۲⃣ حال این سوال‌ها مطرح می‌شود که صبح جمعه را همزمان با روز قدس با حمله موشکی و پهپادی ایران به اراضی اشغالی آغاز خواهیم کرد؟ یا حمله نظامی چند روز دیگر خواهد بود؟ و سوال مهم دیگر انتقام مستقیما توسط سپاه پاسداران گرفته می‌شود یا به دست گروه‌های متحد در جنوب لبنان، عراق، یمن و حمله‌ای مشترک خواهد بود؟

۳⃣ تظاهرات هزاران ایرانی طی راهپیمایی فوری پس از حمله و فریاد و مطالبه انتقام در قلب تهران نیز فاکتوری قابل توجه است.

۴⃣ نباید نقش دیگر عناصر مقاومت در این انتقام را نادیده گرفت؛ سیدحسن نصرالله بر حتمی بودن انتقام تاکید کرد، مقاومت عراق برای نخستین بار از آمادگی برای تجهیز ۱۲ هزار جنگجو در اردن سخن گفت اما در مورد سیدعبدالملک الحوثی نیازی به گفتن نیست زیرا تمام معادلات سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان را برهم زدند.

۵⃣ ایران یک قدرت بزرگ است و زرادخانه بزرگی از موشک‌های دقیق، پهپادها و دیگر تسلیحات است و اگر وارد جنگ تحمیلی اسرائیل شود پایان کار رژیم اشغالگر خواهد بود.

۶⃣ در برابر نبردی پیچیده هستیم که شاید با حملات انتقامی آغاز و به نبردی تمام عیار تبدیل شود؛ باز شدن پناهگاه‌ها و هجمه شهرک‌نشینان به فروشگاه‌ها برای ذخیره مواد غذایی و احضار نیروهای ذخیره شواهدی برای نزدیک شدن به این نبرد باشیم.

۷⃣ محور مقاومت، رژیم اشغالگر را ادب خواهد کرد و احتمالا آمریکا را همچنین. آیا اسرائیل که پس از شش ماه در برابر قسام و قدس ناکام و شکست‌خورده است قادر به ایستادگی در برابر محور مقاومت به رهبری ایران خواهد بود؟

کد خبر: ۲۸۱٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha