۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
وام خرید مسکن نخبگان ۲ میلیارد تومان شد| نرخ سود ۲۳ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله

وام خرید مسکن نخبگان ۲ میلیارد تومان شد| نرخ سود ۲۳ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله

بنیاد ملی نخبگان با توجه به رشد قیمت مسکن و بالا رفتن هزینه های اجاره بها در تازه ترین اقدام خود وام خرید مسکن را به دو میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن را به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بانک مرکزی در ابتدای سال جدید آمارهای مربوط به بازار مسکن پایتخت در سال ۱۴۰۲ را به روز و قیمت مسکن را برای تمام مناطق تهران اعلام کرد. بر اساس یافته‌های بدست آمده از این گزارش، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران از کانال ۷۰ میلیون تومان خارج شده و به بالای ۸۰ میلیون تومان رسیده است. این رقم نسبت به بهمن ماه با افزایش تقریبا ۳ درصدی و نسبت به اسفند سال ۱۴۰۱ با افزایش تقریبا ۲۰ درصدی روبرو بوده است.

از میان مناطق ۲۲ گانه پایتخت، بالاترین قیمت مسکن همچنان در منطقه یک دیده شده است. به بیان دقیق‌تر، قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه به طور متوسط ۱۵۰ میلیون تومان است. در سوی دیگر، منطقه ۱۸ قرار گرفته که برای ماه‌های متوالی ارزان‌قیمت‌ترین منطقه تهران برای خرید خانه بوده و قیمت هر متر مسکن در آن به کمتر از ۴۵ میلیون تومان می‌رسد.

از آنجا که اجاره بها نشات گرفته از قیمت مسکن است و این بهای مسکن است که اجاره بها را تعیین می کند به نظر می رسد حتی برخی گروه ها و اقشار مختلف جامعه نیز با این رشد شتابان قیمت مسکن و اجاره بها نیازمند حمایت و تخصیص تسهیلات باشند.

یکی از این اقشار نخبگان هستند که در تازه ترین اقدام، بنیاد ملی نخبگان وام خرید مسکن برای نخبگان را به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن را به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

وام خرید مسکن برای نخبگان به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

بنیاد ملی نخبگان در سالی که گذشت بخش عمده فعالیت خود را بر محور فراهم‌سازی بستر مناسب برای افزایش اثرگذاری نخبگان قرار داد. ایجاد شرایط درخور در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله مهمترین رویکردها بود که بر همین اساس، وام خرید مسکن برای نخبگان به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

نرخ سود تسهیلات ساخت، خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت، خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت، خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت، خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

برگزیدگان شیوه‌نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده‌یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه‌نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در موسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه‌نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

همچنین متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند. هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت،خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

کد خبر: ۲۸۱٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha