۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
آغاز بازسازی محورهای آسیب دیده کرمان / خسارت سیل به بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان کرمان
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد

آغاز بازسازی محورهای آسیب دیده کرمان / خسارت سیل به بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان کرمان

خداداد مقبلی گفت: با تلاش عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی استان کرمان بازگشایی شده و مرمت و بازسازی محور های آسیب دیده در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در حال اجراست.

به گزارش بازار، خداداد مقبلی، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بازدید از محورهای خسارت دیده و تخریب شده بر اثر سیل در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، گفت: بارش شدید باران سبب تخریب زیرساخت‌های راه در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شد که با حضور عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی بازگشایی شده است و در برخی نقاط هم که حجم سیلاب بالا بوده، پس از فروکش کردن آب، کار مرمت موقت انجام خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که بیش‌ترین خسارت به حوزه راه‌ها در محور شریانی رودبار جنوب و ایرانشهر به ابنیه فنی وارد شده است، افزود: ۱۸ دستگاه آبنما در این محور به کلی تخریب شده و به ۱۳۰دستگاه ابنیه فنی نیز خسارت وارد شده است.

مقبلی میزان برآورد خسارت ابنیه فنی را تاکنون ۳۰ تا ۳۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به این که هنوز در برخی از راه‌ها و ابنیه، آب فروکش نکرده، میزان خسارت وارد شده به این نقاط هم به این میزان خسارت‌ها  افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این که میزان تخریب سیلاب توسط اداره کل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جنوب کرمان برآورد شده، بیان کرد: در حال حاضر با استفاده از ماشین آلات راهداری موجود در جنوب کرمان مسیرهای آسیب دیده و تخریب شده به صورت موقت ترمیم و بازگشایی شده و زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سیلاب اخیر به ۳۴۵ کیلومتر از محورهای آسفالته و بیش از ۱۸۶۰کیلومتر از محورهای خاکی جنوب استان کرمان خسارت وارد شده است که با توجه به حجم خسارت‌ها، احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

کد خبر: ۲٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha