۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
صنعت برق برای ورود به روزهای گرم و گذر از پیک تابستان آماده می‌شود
معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو:

صنعت برق برای ورود به روزهای گرم و گذر از پیک تابستان آماده می‌شود

حائری، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو بر آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای ورود به روزهای گرم و گذر از پیک تابستان تاکید کرد.

به گزارش بازار، همایون حائری در بازدید از کارگاه‌های تعمیراتی و بهسازی واحدهای نیروگاهی کشور، از نزدیک روند آماده‌سازی و فعالیت‌های صورت گرفته بر روی تجهیزات حساس الکتریکی نیروگاه‌های برقآبی سد رودبار لرستان، حرارتی بعثت، سیکل ترکیبی دماوند و شهید سلیمانی کرمان مورد بازدید قرار داد.

وی با تحسین این فعالیت‌های شبانه‌روزی مبتنی بر دانش بومی، گفت: بی‌تردید شرکت دانش بنیان تعمیرات نیروگاهی افتخار صنعت برق کشور و در همه فعالیت‌های خود منافع ملی را سرمشق خود قرار می‌دهد که این عملکرد شایسته تقدیر و تحسین است.

معاون وزیر نیرو به اهمیت فعالیت‌های پیچیده کارگروه الکتریک شرکت تعمیرات بر روی هسته ژنراتور نیروگاه رودبار لرستان اشاره و بیان کرد: رفع اشکال از نیروگاه برقآبی رودبار لرستان به معنای ورود ۴۵۰ مگاوات برق جدید به شبکه سراسری کشور است.

حائری افزود: ورود انرژی این نیروگاه به چرخه تولید برق شبکه سراسری برای وزارت نیروی امری مهم و حیثیتی است؛ زیرا که به دنبال عدم تولید از محل آسیب‌دیدگی و وجود اشکال فنی در هسته ژنراتور آن نیروگاه، سال گذشته شبکه سراسری برق کشور از ظرفیت مهم تولیدی این نیروگاه محروم بود.

وی، رفع دغدغه‌های فنی واحدهای تولیدی به ویژه مجموعه مگاواتی نیروگاه رودبار لرستان، آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی جهت پایداری شبکه سراسری در روزهای گرم آینده و گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۳، کاهش زمان فعالیت‌ها و تمرکز بر فعالیت شبانه‌روزی و جدیدیت در کیفیت ارتقای آمادگی مولدهای برق کشور را خواستار شد.

همچنین مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در این بازدید گفت: در جهت تحقق تکالیف و تعهدات خود در جهت ارتقای آمادگی واحدها بدون تعطیلی اقدام می‌کنیم.

مسعود مرادی ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت در پشتیبانی صنعت نیروگاهی و کمک به تولید برق و گذر از پیک جاری خاطرنشان کرد: که کارگروه‌های شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران چه در محل نیروگاه‌های مبدأ و چه در کارگاه‌های تخصصی شرکت در چندین جبهه فعالیت شبانه‌روزی دارند و انجام تکالیف خود نسبت به کارفرمایان نیروگاهی ما رو بر آن داشت که با ایجاد کارگروه‌های تخصصی در همه روزهای تعطیل نوروزی و به صورت دو یا سه شیفت به فعالیت‌های خود جامعه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم و با اولویت این شرکت در تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه‌های دماوند، کرمان و واحدهای بخار شازند، بعثت ویزد و دیگر نیروگاه‌های تحت پیمان تعمیراتی افزود: به لطف خدا و تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان نزدیک به همه اقدام‌های فوق با موفقیت سپری شد و تعدادی اندک از این پروژه‌ها باقیمانده تا پیش از آغاز پیک مصرف برق پایان می‌پذیرد تا این شرکت سهم مهم و حیاتی خود را در پشتیبانی و پایداری شبکه سراسری برق کشور را ارتقای ببخشد.

کد خبر: ۲۸۰٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha