۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
مشکلی از لحاظ تامین ناوگان در دریای خزر نداریم
دبیر انجمن کشتیرانی:

مشکلی از لحاظ تامین ناوگان در دریای خزر نداریم

پل مه، دبیر انجمن کشتیرانی گفت: در صورتی که پیچیدگی‌های اداری و ترانزیتی کاهش یابد میزان ترانزیت کالا تا ۲۰ میلیون تن هم افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، مسعود پل مه دبیر انجمن شرکت‌های کشتیرانی با بیان اینکه ایران در سواحل دریای خزر مشکلی از لحاظ تامین ناوگان ندارد و حتی با وجود آنکه کشتی‌های موجود از سن بالایی برخوردار هستند، اما مشکلی از لحاظ ناوگان نداریم افزود: در صورتی که بار و محموله وجود داشته باشد و اقدامات دولت برای جذب بار و ترانزیت انجام شود امکان افزایش حمل بار تا ۲۰۰ درصد هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی برای جذب بار به ویژه در دریای خزر داریم گفت: عدم وجود بار در آبراه دریای خزر و دریای کاسپین و عدم ابراز تمایل برای حمل بار و ترانزیت از سوی کشور روسیه و هندوستان خود باعث شده میزان ترانزیت در دریای خزر رشد چشم گیری نداشته باشد.

پل مه بیان کرد: یکی از عوامل اصلی در کاهش حجم ترانزیت پیچیدگی‌های ترانزیتی و افزایش هزینه تمام شده ترانزیت از ایران بوده که همین موضوع خود باعث شده که کشورهای مانند روسیه و هندوستان وارد بحث ترانزیت نشوند.

وی افزود: رفع موانع در حوزه ترانزیت و کاهش هزینه‌های ایستگاه‌های کالایی با همکاری گمرک خود باعث می‌شود که میزان ترانزیت در این بخش افزایش پیدا کند.

پل مه بیان کرد: باید قواعدی که به راحتی که یک سازمان و یا یک نهاد با توجه به مصالح داخلی خود منافع ملی را تغییر می‌دهد و به چالش می‌کشاند را دولت رسیدگی و برطرف کند و در صورتی که این موارد رعایت شود ما شاهد افزایش ترانزیت از کشور تا ۲۰ میلیون تن خواهیم بود.

کد خبر: ۲۸۰٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha