۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
توسعه تجارت با ترکمنستان منجر به کاهش تنگناهای اقتصادی ایران می شود
نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان:

توسعه تجارت با ترکمنستان منجر به کاهش تنگناهای اقتصادی ایران می شود

گرگان- نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان نسبت به گسترش روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان تاکید کرد و گفت: توسعه تجارت با ترکمنستان منجر به کاهش تنگناهای اقتصادی ایران می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، محمد خلیل ماهری اظهار کرد: در حال ‏حاضر یکی از مؤلفه های حفظ همسایگی ایران با منطقه آسیای مرکزی، ظرفیت جغرافیایی است.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان ادامه داد: یکی از کشورهای این منطقه، ترکمنستان است که بر اساس اصل سیاست همسایگی و داشتن مرز مشترک، برای دستگاه سیاست خارجی کشور حائز اهمیت است.

به گفته وی، دو کشور دارای اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی بسیاری هستند که توسعه روابط می‌تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی بین آنها باشد.

وی با بیان اینکه همکاری بین دو کشور نیز بی شک پایدار خواهد ماند، افزود: اشتراکات فرهنگی کمک بسیاری برای ارتقای این موقعیت محسوب می شود.

ماهری با تاکید بر اینکه قرارگیری ایران و ترکمنستان در منطقه هم‌جوار و وجود ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، بستر هم‌گرایی و همکاری میان دو کشور را فراهم می‌کند، افزود: این امر می‌تواند به کاهش تنگناهای سیاسی و اقتصادی برای ایران منجر شود.

وی معتقد است: کشور ترکمنستان از نظر تاریخی و اقتصادی، اشتراکات فرهنگی با ایران دارد به علاوه، با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی و ماشین آلات صنعتی در ایران و نیاز ترکمنستان، می توان روابط دو کشور در بخش اقتصادی توسعه یابد.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های گسترده اقتصادی و تجاری که بر ایران اعمال می شود، ترکمنستان می‌تواند بستری مناسب برای واگرایی در فشارها بر ایران و کاهش اثر آن‌ها باشد.

کد خبر: ۲۸۰٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha