۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
استان زنجان ۴۳ روستا به عنوان هدف گردشگری دارد
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

استان زنجان ۴۳ روستا به عنوان هدف گردشگری دارد

زنجان-صفوی،مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان،با بیان اینکه استان زنجان ۴۳ روستا به عنوان هدف گردشگری دارد،گفت: روستا و گردشگری روستایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه روستا و گردشگری روستایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این اداره کل تلاش کرده نسبت به شناسایی، سیاستگذاری و برنامه ریزی در این حوزه‌ها اقدام کند،گفت: در حال حاضر گردشگری روستایی یکی از شاخص‌های بسیار قوی و توسعه‌ای هر استانی محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: روستاها به واسطه ظرفیت‌های بکر، بافت با ارزش و طبیعت منحصر به فرد، سنت‌ها و آئین‌های دست نخورده محرک‌های حوزه گردشگری هستند و در جذب گردشگر نقش تعیین کننده‌ای دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: این نوع روستاها دارای فرهنگ، آئین‌ها، رسوم ناب، محصولات ارگانیک هستند و روستا و گردشگری روستایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این اداره کل تلاش کرده نسبت به شناسایی، سیاستگذاری و برنامه ریزی در این حوزه‌ها اقدام کند.

صفوی تاکید کرد: روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش، گنجینه‌ای بی بدیل در صنعت توریسم است که در صورت تخصیص اعتبار برای تأمین زیرساخت‌ها و توانمندسازی آنها به رونق اقتصادی در منطقه منجر می‌شود.

وی افزود: طبیعت زیبا و بکر روستاهای استان زنجان از یک سو و وجود آثار و بناهای تاریخی در برخی روستاهای این استان باعث شده ۴۳ روستا به عنوان هدف گردشگری در استان زنجان معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان،تصریح کرد: روستاهای هدف گردشگری یکی از مقاصد مهم گردشگران است و به دلیل جذابیت‌های خاص، سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند که می‌خواهند ساعاتی را در آرامش و به دور از هیاهوی شهری سپری کنند.

صفوی افزود: گردشگری روستایی به فعالیت‌های گردشگری در محیط روستایی با توجه به فرهنگ و بافت سنتی روستا، هنر و صنایع روستایی و آداب و رسوم آن اطلاق می‌شود که می‌تواند با برنامه ریزی اصولی و مناسب، شناسایی مزیت‌ها و محدودیت‌ها در توسعه مناطق روستایی نقش مؤثری ایفا کند.

کد خبر: ۲۸۰٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • عبدالله IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      9 1
      ولی متاسفانه هیچیک از این روستا ها زیرساخت مناسب ندارند. از جمله جاده آسفالته. محل اسکان . استراحتگاه . سرویس بهداشتی . نمازخانه و مایحتاج غذائی و محل پارک خودرو
    • مسعود IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      8 1
      روستای اوزج جاده ماهنشان منطقه غنی بیگلو بهترین روستا بادربند بگر جاهای دیدنی تونل های دست نخورده متاسفانه با جاده خاکی
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 0
      سلام آقای صفوی.ممنون.ازاینکه. توزیع.داد
    • سهراب محمدی IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      آقای صفوی شما می فرماید گردشگری بنده خودم ازاستان زنجان شهرستان ایجرود روستای شهرک جاهای دیدنی وقلعه های قدیمی کوه های سربه فلکه کشیده کی شما حمایت کردن تمام مسئولین بی کفایت ایجرود غیربومی هستن هیچ حمایت مشاهد نشده خواهشن به مردم آدرس اشتباهی ندهید
    • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      خدا را شکر که این استان این ظرفیت را دارند در استان آذربایجان شرقی با مدیریت ضعیف مسوولان بنیاد مسکن و میراث فرهنگی روستاهای هدف گردشگری تضعیف شده است و اصلا به فرهنگ روستایی دقت نمی شود.
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      حداقل لیستی از روستاها رو اعلام می کردید.
    • سعید IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      1 0
      خدایی نرید آدم های عجیبی هستن غریبه پرستن چشم هم چشمی وحسادت بیداد میکنه بین مردمانش دهات وخارج شهر نه امکانات داره نه آسفالت دو سه جا جای خوب داره مثل گاوازنگ کلا نرید من زنجانی هستم
      • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
        0 0
        خیلی هم جاهای قشنگی داره شما نرفتید و نمیدونید آبشار وزنه سر آبشار چهره آباد آبشار هشتر خان آبشار دگاهی کرد آباد وخیلی جاهای بکر وزیبا قشنگ
    • فتحی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      0 0
      روستای خاتونکندی یک حمام قدیمی داره ولی مسؤلین مثل شمااهمیت نمیدهید حدود ۳۰۰سال به گفته کارشناسان خود تان
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      روستای گلابر سفلی بخش ایجرود