۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
ثبت بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه
تازه‌ترین آمار سامانه جست‌وجوی شغل؛

ثبت بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست وجوی شغل خبر داد و گفت: نزدیک به ۳۰۰ هزار کارجو در سامانه ثبت نام و درخواست شغلی خود را ارائه کرده اند.

به گزارش بازار، سامانه جست‌وجوی شغل به منظور کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل، اتصال سریع کارفرما و کارجو به یکدیگر، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار تیر ماه سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد.

با ایجاد این سامانه علاوه بر فراهم شدن امکان ثبت درخواست شغلی توسط جویندگان کار، کارفرمایان نیز فرصت‌های شغلی موردنظر خود را به طول رایگان در سامانه بارگذاری و نیروی کار ماهر و مورد نیازشان را تامین می‌کنند.

کارشناسان بر این باورند که با توجه به آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد سامانه جست‌وجوی شغل در توسعه کاریابی‌ها و بهبود وضعیت اشتغال در کشور اثرگذار است.

پیش از این و بر اساس اعلام مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۲۸۰ هزار نیروی کار وارد سامانه جست‌وجوی شغل شده و ۲۷ هزار کارفرما در سامانه اطلاعات خود را ثبت و درخواست نیرو کرده‌اند که موجب ثبت ۲۷۵ هزار ظرفیت شغلی در سامانه شده بود اما تازه‌ترین آمار که از سوی معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده از افزایش ثبت‌نام و تعداد درخواست‌ها در سامانه حکایت دارد.

به نحوی که طبق گفته محمود کریمی بیرانوند این سامانه از تیرماه سال گذشته راه اندازی و مورد استقبال واقع شده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی توسط خود کارفرمایان یا کاریابی‌های سراسر کشور در آن بارگذاری شده و حدود ۳۰۰ هزار کارجو در سامانه ثبت‌نام و درخواست های شغلی خود را ارائه کرده‌اند.

به گفته وی یکی از دغدغه‌های اصلی کارجویان و کارفرمایان در بازار کار پیدا کردن شغل مناسب با شرایط خودشان است؛ یعنی کارفرما به دنبال کارجویی می گردد که بتواند کار را به نحو احسن انجام بدهد و طبعا کارجو هم به دنبال فرصت شغلی است که هم شرایط و شأنیت مناسبی داشته باشد و هم درآمد مناسبی به او بدهد.

معاون اشتغال وزارت کار تصریح کرد: برهمین اساس سکوهای مجازی در سطح کشور ایجاد شده که این فعالیت را انجام می دهند و کاریابی های حضوری در این زمینه مشارکت دارند که طبق آمار بیش از ۱۳۰۰ کاریابی مجاز در کشور فعالیت دارند که اسامی آنها روی سامانه وزارت کار قرار دارد.

تا پایان سال گذشته ۲۷۵ هزار ظرفیت شغلی در سامانه جست و جوی شغل به ثبت رسیده، ۹۳ هزار معرفی‌نامه برای کارجویان از طریق دفاتر کاریابی برای کارفرمایان صادر شده و حدود ۳۰ هزار نفر از این طریق وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کارجویان و کارفرمایان جهت ثبت اطلاعات فردی و درخواست شغلی می‌توانند به نشانی http://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند و طی هماهنگی با کاریابی‌ها، اقدامات لازم را در راستای جذب نیروی کار صورت دهند.

کد خبر: ۲۸۰٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha