۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
بسیاری از آلمانی‌ها توان مالی رفتن به سفر را ندارند

بسیاری از آلمانی‌ها توان مالی رفتن به سفر را ندارند

بر اساس اطلاعات اداره آمار اروپا ( یورو استات) بسیاری از شهروندان آلمانی از جمله به دلیل تورم بالا، توانایی هزینه کردن برای حتی یک سفر یک هفته ای در طول سال را نداشته و این روند در طول سال ها افزایشی

به گزارش بازار، اطلاعات ارائه شده توسط اداره آمار اروپا ( یورو استات) نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آلمان البته در حال حاضر از تعطیلات عید پاک لذت می‌برند و البته برای تعدادی هم امکان هزینه کردن برای این تعطیلات وجود ندارد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که همه مردم این کشور نمی توانند چند روزی را برای تعطیلات به سفر رفته و برای این امر هزینه کنند. طبق داده های آژانس آمار اتحادیه اروپا ( یورو استات) ، ۲۲.۶ درصد از مردم آلمان حتی برای یک سفر تعطیلات یک هفته ای در سال پول ندارند. صحرا واگنکنشت، نماینده پارلمان آلمان از اداره آمار فدرال در این باره توضیح خواسته است.

بر این اساس این نسبت برای افراد مجرد دارای فرزند با ۴۳.۲ درصد بالاترین میزان است. اما حتی در میان خانواده‌هایی که دو بزرگسال و سه فرزند یا بیشتر دارند (۳۱.۳ درصد)، تعداد بالاتر از میانگین نمی‌توانند هزینه یک هفته سفر برای تعطیلات را بپردازند.

آمارها نشان می دهد که نسبت جمعیتی که تعطیلات یک هفته ای برای آنها بسیار گران است از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ ۰.۴ درصد افزایش یافته است. به طور کلی، همانطور که ارقام نشان می دهد، افراد مجرد (۳۰.۴ درصد) بیشتر از زوج ها (۱۶.۸ درصد) پول کمی برای گذران تعطیلات دارند. این مقادیر نیز اندکی افزایش یافته است.

به طور کلی، این امر در مورد خانواده‌های فاقد فرزند که توانایی پرداخت هزینه سفر تعطیلات را ندارند نیز صدق می‌کند و این نسبت از ۲۱.۱ به ۲۲.۰ درصد افزایش یافته است. برای خانوارهای دارای فرزند، این نسبت اندکی از ۲۳.۷ به ۲۳.۵ درصد کاهش یافت، اما همچنان بالاتر از حد متوسط بود.

واگن کنشت در این باره اظهار داشت: این تحول شرم آور است. وی افزود: تقریباً از هر چهار نفر یک نفر حتی برای یک هفته هم نمی‌تواند استراحت داشته باشد. واگن کنشت که رئیس حزب جدید اتحاد (BSW) است در این راستا انتقاد شدیدی به دولت ائتلافی آلمان موسوم به چراغ راهنمایی تحت رهبری اولاف شولتز وارد کرده و گفت: دولت فدرال میلیون ها شهروند را فقیرتر کرده است. واگن کنشت خواستار یک چرخش در سیاست اقتصادی و اجتماعی در آلمان شد.

داده های یورواستات نشان می دهد که نسبت جمعیتی که پول بسیار کمی برای تعطیلات یک هفته ای دارند، در سال های اخیر حدود یک پنجم در نوسان بوده است.

بر این اساس این آمارها در سال ۲۰۲۰ ۲۲.۴ درصد، در سال ۲۰۲۱ ۱۹.۹ درصد، سال بعد از آن ۲۲.۲ و سال گذشته ۲۲.۶ درصد بوده است. نرخ تورم بالا پس از حمله روسیه به اوکراین ممکن است در میان موارد دیگر در به وجود آمدن چنین شرایطی نقش داشته باشد.

کد خبر: ۲۸۰٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha