۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
ظرفیت‌ واحدهای اقامتی چهار شهرستان گردشگرپذیر کردستان تکمیل شد
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

ظرفیت‌ واحدهای اقامتی چهار شهرستان گردشگرپذیر کردستان تکمیل شد

سنندج – مهرزاد، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی امسال، ظرفیت‌ مراکز اقامتی چهار شهرستان گردشگرپذیر کردستان تکمیل شد.

به ‌گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط‌ عمومی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به استقبال چشم‌ گیر گردشگران برای سفر و اقامت در این استان، ظرفیت واحدهای اقامتی چهار شهر گردشگرپذیر بانه، مریوان، سروآباد و دیواندره تکمیل شده است.

وی افزود: در همین راستا شهرهای سقز، بیجار، سنندج، قروه و دهگلان به ‌عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده ‌اند و مسافران و گردشگران می ‌توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با اعلام آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای اسکان تمامی گردشگران ورودی به استان، عنوان کرد: به ‌دلیل حجم زیاد مسافران نوروزی در این شهرستان ‌ها علاوه بر ظرفیت مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان ‌پذیر، هتل ‌آپارتمان، اقامتگاه بوم ‌گردی و سنتی، خانه مسافر و... از ظرفیت تعدادی از کمپ‌ های موقت، مدارس و سالن ‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی استفاده شده است. م

مهرزاد با تاکید بر خودداری گردشگران از اقامت در واحدهای غیرمجاز، یادآور شد: از مسافران نوروزی درخواست می ‌شود در راستای جلوگیری از به ‌وجود آمدن هرگونه مشکل امنیتی، بهداشتی و... از مراکز رسمی و دارای مجوز، برای اسکان و اقامت استفاده نمایند.

با توجه به وضعیت مساعد جوی طی سال جاری، میزان ورود مسافر و گردشگر به استان کردستان با افزایش مواجه شده است و آمارهای اعلامی از سوی سازمان های مسئول نشان می دهد که ورود مسافر به بانه و مریوان با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha