۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
انس جهانی تا کجا قابلیت صعود دارد؟
تحلیل و بررسی عوامل افزایش قیمتی انس جهانی طلا

انس جهانی تا کجا قابلیت صعود دارد؟

درعلی کارشناس بازارهای مالی گفت: طلا در حال حاضر در رالی صعودی بلندمدت قرارگرفته چنانچه انتظار رشد تا محدوده ۲۸۰۰ دلار تا سپتامبر ۲۰۲۴ را داریم.

سمیه شوریابی؛ بازار: حمید درعلی کارشناس و مدرس بازارهای مالی در تحلیل انس جهانی طلا با توجه به اینکه سقف تاریخی جدیدی را توانسته است ایجاد نماید، اظهار داشت: انس جهانی طلا در معاملات روز جمعه توانست بالای ۲۲۳۰ دلار در هر انس باقی بماند.

درعلی در خصوص علل این رشد قیمتی طلا تشریح کرد: یکی از عوامل رشد طلا سیاست های انبساطی بانک های مرکزی بزرگ در خصوص کاهش نرخ بهره خود بود، فدرال رزرو در آخرین نشست سیاست گذاری خود چشم اندازش را برای کاهش سه نرخی در سال جاری اعلام کرد که به نظر می رسد اولین کاهش آن کاهش ۰/۲۵ واحدی باشد که در ماه ژوئن و یا به عبارتی در خرداد ماه انتظار داریم اتفاق بیفتد که در این صورت می‌توان شاهد رشد چشمگیری در بازارهای کامودیتی ها از جمله طلا بود.

این کارشناس بازارهای مالی همچنین در ادامه افزود: بانک مرکزی سوئیس در نشست ماه مارس خود، کاهش نرخ بهره غیرمنتظره‌ای را ارائه کرد که این مورد سبب می‌شود سایر بانک‌های مرکزی بزرگ نیز از این روند پیروی نمایند، نکته قابل ذکر این می باشد که بانک مرکزی ژاپن به سیاست های نرخ های منفی خود پایان داده است که این موضوع می‌تواند باعث تقویت ین در میان مدت باشد.

امسال سالی است که باید بخشی از دارایی های خود را حداقل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد به طلا اختصاص داد، طلا در حال حاضر در رالی صعودی بلندمدت قرارگرفته و از حالت رنج چند سال اخیر، خارج شده است ضمن اینکه انتظار رشد تا محدوده ۲۸۰۰ دلار تا سپتامبر ۲۰۲۴ را داریم

درعلی نکته بعدی که سبب افزایش تقاضا در طلا شده است را بی‌ثباتی های ناشی از شرق اروپا و خاورمیانه عنوان کرد و گفت: عدم توافق بین حماس و اسرائیل و افزایش احتمال حمله اسرائیل به رفح از عوامل رشد قیمتی طلا می باشد همچنین گفتنی است طلا به عنوان یک پوشش عدم اطمینان و تنش های ژئوپلیتیکی همچنان یکی از جذابیت های اصلی سرمایه‌گذاری به شمار می آید.

انس جهانی تا کجا قابلیت صعود دارد؟

این تحلیلگر بازارهای مالی در بررسی طلا از لحاظ تکنیکالی ابراز داشت: در تایم فریم هفتگی شاهد الگوی وایکوف ادامه دهنده هستیم که در مقاله قبلی نیز عرض شد، می توان تا سپتامبر ۲۰۲۴ انتظار رشد از طلا داشت یعنی یک روند صعودی بلندمدت را برای طلا پیش بینی می کنیم و به احتمال قوی این رشد می‌تواند تا محدوده ۲۸۰۰ دلاری ادامه یابد.

حمید درعلی با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی که در سطح جهان در حال وقوع است، خاطر نشان کرد: باید بخشی از پرتفوی خود را به طلا اختصاص داد تا بتواند ریسک های سیستماتیک ناشی از تحولات سیاسی و اقتصادی که در سطح جهان اتفاق می افتد را پوشش دهد.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha