۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
ضرورت حضور مسئول فنی داروخانه در تعطیلات نوروزی
سرپرست امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو تاکید کرد

ضرورت حضور مسئول فنی داروخانه در تعطیلات نوروزی

سرپرست امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو گفت: در همه داروخانه‌های شبانه روزی و روزانه و نیمه وقت مسئول فنی برای ارائه خدمات دارویی باید حضور داشته باشد.

به گزارش بازار، مینا آژوغ سرپرست اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو گفت: در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات دارویی در ایام تعطیلات علاوه بر داروخانه‌های شبانه روزی، داروخانه‌های روزانه و نیمه وقت متقاضی با شرط حضور مسئول فنی به صورت کشیک اقدام به ارائه خدمات دارویی می‌نمایند.

آژوغ گفت: در خصوص عدم حضور مسئول فنی در زمان تحویل دارو به مشتری و بیماران پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت داروخانه‌ها بدون داشتن مسئول فنی غیر مجاز است بیان کرد: مسئول فنی واجد شرایط، همان دکتر داروساز است که باید در تمام ساعات فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.

سرپرست اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش در مورد عرضه دارو، کنترل نهایی و صحت تحویل دارو به مشتری بر اساس نسخه پزشک افزود: مسئول فنی حاضر در داروخانه باید کنترل نهایی دارو را انجام دهد و پاسخگوی سئوالات مشتریان در این زمینه باشد.

این کارشناس سازمان غذا و دارو در مورد داروخانه‌هایی که بدون حضور مسئول فنی فعالیت می‌کنند گفت: فعالیت داروخانه بدون حضور مسئول فنی غیر مجاز است و مسئول فنی واجد شرایط که همان دکتر داروساز است باید در تمام ساعت‌های فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.

آژوغ گفت: هر مکانی که عرضه دارو در آن بصورت غیرقانونی و بدون مجوز ارائه شود پس از مطلع شدن و دریافت گزارش، تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha