۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
انگلیس بالاترین قیمت و ترکیه بیشترین رشد قیمت مسکن را دارند
بر اساس گزارش بنیاد رزولوشن درباره هزینه مسکن در اروپا؛

انگلیس بالاترین قیمت و ترکیه بیشترین رشد قیمت مسکن را دارند

داده‌های گزارش جدید اندیشکده «بنیاد رزولوشن» در انگلیس، نشان می‌دهد در میان کشورهای اروپایی، انگلیس بالاترین قیمت و ترکیه بیشترین رشد قیمت مسکن را دارند.

به گزارش بازار، براساس گزارش جدید بنیاد رزولوشن، از میان کشورهای قاره اروپا مردم کشور فنلاند بیشترین هزینه را صرف مسکن می‌کنند و پس‌ازآن انگلیسی‌ها در رتبه دوم قرار دارند. این اندیشکده انگلیسی دریافته است که مردم فنلاند ۲۴ درصد از کل هزینه‌های خود را برای مسکن خرج می‌کنند که این میزان بسیار بالاتر از ۱۵ درصد میانگین اتحادیه اروپا است. در مقابل فنلاند، مسکن در لهستان، کمترین سهم را در هزینه‌های هر کشور عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، OECD دارد و ۶ درصد از کل هزینه‌ها را به خود اختصاص داده است.

بالاترین قیمت مسکن در انگلیس
قیمت مسکن در انگلیس، نسبت به سطح کلی قیمت‌ها در کشور، بالاترین قیمت است و پس‌ازآن نیوزلند، استرالیا و ایرلند قرار دارند. قیمت مسکن در لهستان و یونان هر دو بسیار پایین‌تر از میانگین OECD هستند و همین هزینه پایین مسکن تا حدی دلیل مصرف بالای مسکن در این کشورها را توضیح می‌دهد.

در منطقه اروپا، قیمت مسکن در ترکیه بیشترین افزایش را داشته است. ارقام نشان می‌دهند که قیمت اسمی مسکن در ترکیه نسبت به ۹ سال پیش ۱۲ برابر شده است. این روند، قیمت یک واحد آپارتمان در استانبول را در رقابت تنگاتنگ با یک واحد آپارتمان مشابه در پاریس و لندن قرار می‌دهد. پس از ترکیه، مجارستان با افزایش قیمت ۱۶۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۵، در رتبه دوم قرارگرفته است.

در میان کشورهای عضو OECD، کشورهای اروپای شمالی مانند سوئد و فنلاند با بیش از ۴ درصد افزایش در قیمت‌های اسمی مسکن از سال ۲۰۱۵، کمترین تغییر را داشته‌اند.

مبارزه با افزایش قیمت مسکن
افزایش شدید قیمت مسکن و اجاره‌بها که عمدتاً به دلیل افزایش تقاضا از سوی خریداران خارجی و ادامه رشد اقتصادی رخ می‌دهد، باعث شده است تا یونانی‌ها نتوانند از نردبان خرید یا اجاره ملک به‌راحتی بالا بروند. نظرسنجی اخیر یورونیوز نشان داد که مبارزه با افزایش قیمت مسکن بزرگ‌ترین مشکل رأی‌دهندگان در انتخابات آتی اتحادیه اروپا است و ۶۸ درصد از پاسخ‌دهندگان آن را در اولویت قرار داده‌اند.

در گزارش جدید همچنین رابطه بین رفاه کلی مردم یک کشور در مقایسه با میزان خدماتی که در حوزه مسکن مصرف می‌کنند ترسیم‌شده است. لهستان بالاترین میزان مصرف مسکن را در منطقه اروپا دارد و پس‌ از آن یونان و جمهوری چک قرار گرفته‌اند. خانوارها در انگلیس، نسبت به رفاه کلی کشور و نسبت به سایر اقتصادهای OECD، به‌جز کلمبیا که فقیرترین کشور این گروه است، مصرف کمتری در بخش مسکن دارند.

کد خبر: ۲۸۰٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha