۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
نگاهی به بازار روی

نگاهی به بازار روی

شرکت Nexa Resources، تولیدکننده روی، از تعلیق عملیات معدنی خود در مجتمع Morro Agudo در جنوب شرقی برزیل خبر داد.

به گزارش بازار، قیمت روی بورس فلزات لندن با کاهش قیمت به طور متوسط، ۲,۵۱۰ دلار در هر تن معامله شد.

شرکت Nexa Resources، تولیدکننده روی، از تعلیق عملیات معدنی خود در مجتمع Morro Agudo در جنوب شرقی ایالت Minas Gerais برزیل در روز سه‌شنبه ۱۹ مارس خبر داد.

یکی از منابع خریدار می گوید: «از آنجایی که Nexa نقش بزرگی در تأمین بازار ایالات متحده (عمدتاً در مناطق ساحلی شرقی) بازی می کند، هرگونه کاهش حجم منجر به افزایش نسبی تقاضا و پرمیوم در بازار جهانی می شود. البته گزینه‌های زیادی در مورد استخراج و ذوب نکسا وجود دارد که آنچه را که آنها نمی‌توانند از عملیات برزیل به دست آورند، می‌توانند به راحتی از پرو استخراج کنند. بنابراین، در حالی که ممکن است یک مشکل کوتاه مدت وجود داشته باشد، به عنوان یک تاثیر بلندمدت یا تغییر بازار نمی توان آن را در نظر گرفت.

در بیانیه این شرکت آمده است: «از تاریخ این اعلان تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، فعالیت‌های معدنی کاهش می‌یابد و فعالیت‌های تولید سنگ آهک با ظرفیت کامل ادامه می‌یابد.»

در سال ۲۰۲۳، معدن مورو آگودو ۲۳۰۰۰ تن روی و ۸۳۰۰ تن سرب تولید کرد. این مجتمع حدود ۱۶۵۰ تن روی و ۳۹۰ تن سرب در ماه تولید می کند که به ترتیب ۵ درصد و ۶ درصد از تولید روی و سرب Nexa را تشکیل می دهد.

سایر عوامل مرتبط با روی - مانند گزارش های ناامیدکننده در بخش‌های ساخت‌وساز چین و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه گلنکور در حال راه‌اندازی مجدد تولید در کارخانه ذوب نوردنهام در آلمان است - نیز تاثیرات متفاوتی را ایجاد کردند.

در حال حاضر نکسا دارای ۵ معدن با عمر طولانی است که سه معدن آن در مرکز آند پرو و دو معدن در میناس گرایس برزیل است.

کد خبر: ۲۸۰٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha