۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱
صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای اصفهان| مردم از تردد در حاشیه زاینده رود بپرهیرند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای اصفهان| مردم از تردد در حاشیه زاینده رود بپرهیرند

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای اصفهان خبر داد و گفت: احتمال اختلال در سفرهای برون و درون شهری و محورهای مواصلاتی اصفهان وجود دارد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به اصفهان و بارش برف و باران، مه آلودگی و کاهش دید در جاده های جنوب و غرب استان اصفهان و آبگرفتگی معابر و احتمال کولاک برف در گردنه ها، جاری شدن سیل و روان آب و صاعقه در مناطق غربی و جنوبی استان انتظار می رود.

وی با اشاره به وزش باد شدید، طوفان لحظه ای و گردو خاک در مناطق شمال شرق اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، کوهپایه، مهاباد، مورچه خورت، نایین، نطنز، ورزنه افزود: به دلیل گردو خاک محلی در این مناطق، اختلال و کاهش دید در جاده های شمال و شرق، احتمال اختلال در سفرهای برون و درون شهری و محورهای مواصلاتی اصفهان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توصیه به احتیاط در سفرهای درون و برون استانی و درون و برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر و تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات ابراز کرد: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و گلخانه ها، آسیب به سازه های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط بنرها و سقوط از ارتفاع وجود دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس فعالیت ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه در راستای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید انتظار می رود و به راهداری به ویژه در مسیرهای طوفان خیز نیز هشدار برای آمادگی های لازم داده شده است.

توقف فعالیت کوهنوردی و گردشگری در طبیعت

شیشه فروش با تاکید بر اینکه گردشگران و مردم از تردد و اتراق در مسیر رودخانه ها به ویژه زاینده رود بپرخیزند، گفت: انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل و ابگرفتگی پیش بینی شده است و از مردم نیز انتظار می رود که توقف فعالیت کوهنوردی و گردشگری در طبیعت پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه های امدادی و ستادهای خدمات سفرهای نوروزی برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از سیلاب، طوفان، آبگرفتگی معابر و جاده ها ضروری است و به نهادهای راهداری، شهرداری، پلیس راه، جمعیت هلال احمر ، شرکتهای آزادراهی، امداد خودرو، اورژانس، شرکتهای گاز، آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب، دهیاری ها و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها در این رابطه تدابیر و توصیه های لازم داده شده است.

تند بادهای موقتی و سیلابی شدن مسیلها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به یش بینی تند بادهای موقتی، سیلابی شدن مسیلها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی و محورهای جاده ای از جمله جاه های مرزی بین اصفهان و استانهای مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد تمهیدات لازم برای استقرار ماشین آلات، تجهیزات امدادی و کنترل سیل در معابر شهری و روستایی، جاده ها، راهدارخانه ها و پایگاه های امدادی شهری و روستایی و محل های اسکان مسافران اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مسافران خواست از انجام سفرهای غیر ضروری در محدوده جاده های استان اصفهان در روز دوشنبه پرهیز کنند و بیان کرد: در صورت الزام به سفر در این مسیر، مسافران، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

استقرار ۶ غواص آتش‌ نشانی با سه دستگاه خودرو در اطراف زاینده‌رود

گفتنی است بر اساس اعلام مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، ۶ غواص آتش‌ نشانی با سه دستگاه خودرو در اطراف زاینده‌رود استقرار یافته است و روز چهارم فروردین ۱۲۰ مورد راهنمایی برای جلوگیری از وقوع حادثه در کوه صُفه اصفهان از سوی اکیپ ثابت مستقر در این کوه به مراجعان انجام شد.

کد خبر: ۲۷۹٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha