۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
تحریم همان «اقتصاد دستوری» است

تحریم همان «اقتصاد دستوری» است

مسئله در اقتصاد کلان ابتدا سیاست است بعد اقتصاد؛ جاده صاف کنی برای تصاحب شدن توسط آمریکا است تا «طبقه مباشر» شوند و غرب از طریق آنها ایران را بمکد.

به گزارش بازار، می‌گویند محدودیت‌ها، اقتصاد را ویران کرده و لازم است کوتاه بیایید تا تحریم را بردارند. همزمان بازارِ تحریم‌شده را ملاک می‌گیرند و می‌گویند در همین وضع موجود قیمت‌ها را تعدیل کنید. پاسخ نمی‌دهند که بالاخره تحریم دخالت و دستور هست یا نه؟ داد و ستدِ آزاد را تخریب کرده یا نه؟

این دوگانگی و تناقض جز ریاکاری و مردم‌فریبی چیز دیگری را نشان نمی‌دهد. کمترین انرژی را برای محکوم کردن «تحریم» و «تحریم‌کننده» به کار می‌بندند، گمان می‌کنند چیرگی سیاست در گفتارشان معلوم نیست و کسی نمی‌فهمد در مواجهه با نظمِ جهانی، چقدر تند و متعصبانه دولت‌گرا هستند.

اصلِ حرف‌شان این است که تحریم دخالتِ متقابل برای خنثی‌سازی نمی‌خواهد، حق ندارید مقاومت کنید. باید سپر بیاندازید و اجازه بدهید برنامه کاخ‌سفید با موفقیتِ کامل به نتیجه برسد. از این رو، نمی‌توانیم آزادیخواهی و رهاسازی اقتصاد را چیزی جز سلطه طبقه بالا برای غارت به نفع بازار جهانی بخوانیم.

نئولیبرال‌ها، ریش‌تراشیده و کراواتی باشند یا عمامه‌به‌سر، فرقی ندارند، کارمند سلطه‌اند. مسئله در اقتصاد کلان ابتدا سیاست است بعد اقتصاد؛ جاده صاف کنی برای تصاحب شدن توسط آمریکا است تا «طبقه مباشر» شوند و غرب از طریق آنها ایران را بمکد، شبیه خاندان سعودی، مثل هزار فامیلِ پهلوی.

نئولیبرال‌ها مانند کمونیست‌ها که تابع انترناسیونال بودند منافع قطب خودشان را پی می‌گیرند. بخشی از مردم که سهم کوچکی در بازار و سرمایه پیدا کرده‌اند به طمعِ سود بیشتر سخنان آنها را تکرار می‌کنند غافل از اینکه در تناقض جهان‌گرایی و امر ملی جزو قربانیان خواهند بود، "اگر" ایرانی باقی بماند.

کد خبر: ۲۷۹٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha