۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
ابزار گلویی پلی یورتان دکوراتیو دکارت برای تغییر اساسی در طراحی آپارتمان شما

ابزار گلویی پلی یورتان دکوراتیو دکارت برای تغییر اساسی در طراحی آپارتمان شما

گچبری های پیش ساخته پلی یورتان دکارت، جایگزین بسیار مناسبی برای گچبری های سنتی می باشند.

گچبری پیش ساخته ابزار گلویی چیست؟ یا ابزار گلویی پلی یورتان چیست؟

ابزار گلویی، یک نام بسیار آشنا برای دست اندرکاران صنعت ساختمان و یک نام بسیار غریب برای کسانی که حوزه معماری و ساختمان را به طور حرفه‌ای دنبال نمی‌کنند.

مجموعه دکارت با تکیه بر سالها تجربه در طراحی داخلی ساختمان، اقدام به تولید و واردات مجموعه وسیعی از ابزارهای پیش ساخته دکوراتیو نموده است که یکی از پرطرفدارترین و زیباترین این ابزارهای پیش ساخته  پلی یورتان، ابزار گلویی پلی یورتان می‌باشد.

استفاده از  ابزار گلویی پلی یورتان می‌تواند طراحی داخلی فضای شما را بسیار چشم نواز نماید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه مقاله زیر و البته مشاهده عکسهای این ابزار در پروژه‌های مختلف و همچنین پیشنهادهای ما در منوی ایده‌ها، دیدگاه خود را در خصوص استفاده از ابزار گلویی پلی یورتان مختص مجموعه دکارت، حرفه‌ای‌تر نموده و در تمام طول تصمیم‌گیری برای تهیه این ابزار نیز می‌توانید روی کمک کارشناسان مجرب مجموعه دکارت حساب ویژه‌ای باز کنید.

پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات در صنعت ساختمان در سالهای اخیر باعث شده مراحل ساخت و ساز بسیار آسان‌تر شده و تعداد نیروی انسانی کمتری در پروژه‌ها حضور داشته باشند.

ابزارآلات بهتری در دسترس هستند که زمان اجرا را کمتر کرده و تمام این اتفاقات باعث شده تا بودجه نهایی مناسب‌تری را برای پروژه‌ها در نظر بگیریم.

با استفاده از فناوری‌های جدید و مصالح با کیفیت بالاتر، صنعت ساختمان سازی به یک سطح جدید از توسعه و پیشرفت دست یافته است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی یک از این متریال‌های جدید بپردازیم که در بخش نازک‌کاری و دکوراسیون داخلی که در حقیقت لباس نهایی ساختمان هست و معمولا به علت ظرافت کار جزء وقت گیرترین بخش‌ها هم هست بپردازیم.

ابزار گلویی پلی یورتان دکارت

ابزار های پیش ساخته پلی یورتان دکارت:

در بخش پوشش سقف‌ها در روش سنتی از گچ استفاده می‌شود. استفاده از گچ در سقف به ۲ صورت انجام می‌شود که یا به صورت مستقیم روی سقف اصلی (سقف بتنی) اجرا می‌شود که از اصلی‌ترین معایب آن می‌توان به ترک خوردن گچ در طی زمان و بعد از نقاشی اشاره کرد.

همچنین استفاده از گچ در سقف‌های مدل دار و دارای باندهای نور مخفی نیز بسیار رایج است، اما برای زیرسازی و شکل دهی به سقف نیاز به استفاده از پروفیل‌های فلزی و صفحات رابیتس خواهیم داشت و این یعنی باید جوشکاری در سقف اولویت ما باشد و حتما قبل از اجرای سقف آویزهایی از جنس فلز جوشپذیر نیز روی سقف تعبیه نماییم.

البته دیده می‌شود که پیمانکاران خیلی از اوقات از پاشنه‌ی تیرچه‌های استفاده شده در سقف برای جوشکاری زیرسازی گچ استفاده می‌کنند که بسیار برای ایمنی ساختمان خطر دارد.

ابزار گلویی دکوراتیو دکارت

تمام نکات ذکر شده نیازمند صرف زمان و نیروی کار بیشتر است. برای رفع این چالش و اینکه ما سقفی داشته باشیم که شبیه گچ زیبا باشد و ایرادات گچ‌کاری را هم نداشته باشد سیستم کناف به کار گرفته شد و به سرعت در دنیا مورد استقبال قرار گرفت.

با فراگیر شدن کناف برای پوشش سقف، چالش بعدی گچبری‌هایی بود که برای  انواع سبک‌های معماری به جهت تزئین روی سقف می‌بایست اجرا گردند.

استفاده از گچبری دستی که توسط استادکار انجام می شود علاوه بر زمان، وزن و هزینه بالا، با معضل اتصال گچ به کناف هم مواجه بود که با خراش دادن و زخمی کردن سطح کناف اجرا می‌شد و یا اینکه از گچبریهای پیش‌ساخته گچی استفاده می‌شد که علاوه بر مشکلات نصب، ظرافت و زیبایی لازم را نداشتند و علی الخصوص در محل اتصال ابزارها به هم کاملا عدم ظرافت مشهود بود.

ابزار گلویی پلی یورتان دکارت

برای رفع این مشکل گچبری‌های پیش ساخته از جنس پلی یورتان تولید شدند که معایب ابزارهای گچی را نداشته باشند و در نمای ظاهری بسیار شبیه به گچ می‌باشند. همچنین دارای وزن سبکتر در راستای اتصال ساده‌تر، داشته باشند و هم روی وزن سقف تاثیر زیادی نگذارد.

مزایای استفاده از ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان:

پلی یورتان یک فوم پلیمری هست که بعد از تزریق در قالب سخت می‌شود و انواع گچبری با آن تولید می‌شود.

گچبری های پلی‌یورتان بسیار سبک هستند و وزن آنها تقریبا یک پنجم گچ و مصالح گچی می‌باشد و در عین حال بسیار مقاوم هستند و در برابر ضربه مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می‌دهند.

از دیگر ویژگی ابزارهای پلی‌یورتان ظرافت بالای محصولات تولیدی آن می‌باشد، به حدی که در صورت اجرای صحیح می‌توان آن را با کارهای اجرا شده بهترین استادکاران گچکار مقایسه نمود. که این ظرافت و زیبایی را به هیچ عنوان در گچبری‌های پیش ساخته گچی نمی‌توانید مشاهده کنید.

آب و رطوبت روی پلی یورتان تاثیری ندارد و در محل‌های مرطوب و دارای هوای شرجی کاملا قابل استفاده هستند.

قابلیت رنگ پذیری دارند و میتوان از انواع رنگ‌های ساختمانی برای رنگ آمیزی آنها استفاده کرد.

ابزارهای پلی یورتان بسیار سریع نصب می‌شوند و سرعت نصب آنها در مقایسه با ابزارهای سنتی همانند مقایسه سرعت کناف کاری با گچ و رابیتس سنتی می باشد.

در واقع سرعت نصب ابزار پلی یورتان به حدی بالاست که می توانید در برنامه ریزی اجرای سقف‌های خود حتی بیش از ۵۰ درصد سرعت اجرا را بالا ببرید.

ابزار گلویی پلی یورتان دکارت

محصولات دیگری ممکن است بعضی از ویژگی های گچبری‌های پلی یورتان را داشته باشند اما بخش جذاب محصولات پلی یورتان حس طبیعی بودن و نمای ظاهری کاملا منطبق با گچ هست که باعث میشود نتیجه نهایی حس مصنوعی بودن نداشته باشد که این موضوع در دکوراسیون داخلی و جلوه کار بسیار موثر است.

ابزار گلویی پلی یورتان دکارت

موارد استفاده از ابزار گلویی:

دکوراسیون داخلی سقفهای رایج آپارتمانهای امروزی، در ۲ مدل ساده و یا دارای باند نور مخفی بوسیله کناف، گچ و رابیتس ساخته می‌شوند.

ما در مجموعه دکارت برای پوشاندن کنج ۹۰ درجه محل اتصال سقف به دیوار، استفاده از ابزارهای گلویی پلی یورتان  را با هدف ایجاد مرزی بین سقف و دیوار  پیشنهاد می‌کنیم .

هدف از استفاده از ابزار گلویی دکارت این است که، تندی زاویه و لختی آن فضا را  توسط ایجاد یک قوس نرم جایگزین نماییم. در واقع برای سقف با استفاده از ابزارهای گلویی پیشنهادی در مجموعه دکارت، می توان یک کادر واحد ایجاد نمود که باعث زیباتر شدن سقف می‌شود.

در سقف هایی که دارای باند نور مخفی هستند، ابزار گلویی در محل تلاقی دیوار به زیر باند نور مخفی استفاده می‌شود. در عکسهای این ابزار فوق العاده شما می توانید این حس را که سقف از آن حالت خشک و بی روح خارج شده است را احساس نمایید.

ابزار دکوراتیو پلی یورتان دکارت

در این مدل سقف ها برای تزئین لبه نور مخفی میتوان هم از ابزار گلویی و هم از ابزار پشت تخت (ابزارهای قابسازی با پهنای بال ۷-۶ سانتیمتر) استفاده کرد.

با این تفاوت که اگر از ابزار گلویی استفاده کنیم لبه باند نور مخفی از حالت ۹۰ درجه به حالت قوسی تغییر شکل می‌دهد که جلوه‌ی بسیار زیبایی به سقف خواهد داد و اگر بخواهیم لبه نورمخفی حالت ۹۰ درجه خودش را حفظ کند از ابزار پشت تخت استفاده می‌کنیم .

ابزار های گلویی در ۲ مدل ساده و طرحدار تولید می‌شوند. طول انواع پروفیل‌های گلویی ۲۴۰ سانتیمتر هستند و معمولا به صورت ربع دایره هستند که یک سطح آن به سقف و یک سطح آن به دیوار با چسب و میخ بادی مهار می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های ابزارهای گلویی پلی یورتان عدم نمایان بودن محل اتصال ابزارها به همدیگر است به طوریکه پس از نقاشی درزی مشخص نیست.

یکی از دغدغه های اساسی پیمانکاران و کارفرمایان القا حس ارزان بودن و بی کیفیت بودن گچبری‌های پیش ساخته گچی می‌باشد که با کمک گچبری‌های پیش ساخته پلی یورتان کیفیت را در تمام فضا احساس خواهید کرد.

ابزار دکوراتیو پلی یورتان دکارت

در نهایت می‌توان به این شکل جمع بندی کرد که استفاده از ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان اجرا و هزینه های بالاسری ساختمان خواهد شد و از طرف دیگر می‌تواند بر روی معماری داخلی فضای شما و بالابردن احساس رضایت بسیار تاثیر گذار باشد.

ما در مجموعه دکارت با جمع آوری مجموعه‌ای از ایده‌های منحصر به فرد برای طراحی داخلی و همچنین به کارگیری کارشناسان مجرب برای ارائه طراحی با استفاده از ابزارهای پلی یورتان، در تمام مسیر با شما همراه خواهیم بود.

دعوت می‌کنیم از شما عزیزان تا با بررسی پروژه‌های اجرا شده و همچنین ایده‌های ارائه شده در وبسایت www.decartstore.co ، سفارش گچ بری پیش ساخته پلی یورتان خود را نهایی کنید و ما را در ارائه بهترین‌ها یاری فرمایید.

ما هر روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر در محل نمایشگاه مجموعه دکارت میزبان شما عزیزان خواهیم بود.

منبع: www.decartstore.co

کد خبر: ۲۷۹٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha