۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
۵۳۲ تن کلزا از کلزاکاران کردستانی خریداری شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۵۳۲ تن کلزا از کلزاکاران کردستانی خریداری شد

کردستان- سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت کلزا تاکنون ۵۳۲ تن تحویل مراکز خرید تضمینی این محصول در استان شده است.

محمدفرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی این محصول در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان کردستان به کشت کلزا اختصاص دارد، اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت دو هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: برداشت کلزا در مناطق گرمسیری استان هم چون شهرستان کامیاران از ۳۰ خرداد امسال آغاز شده و تا ۱۵ مرداد در مناطق سردسیر استان ادامه دارد.

سپری خرید روزانه کلزا در استان را ۱۲۵ تن ذکر کرد و گفت: از ابتدای برداشت کلزا تاکنون ۵۳۲ تُن محصول از کشاورزان شهرستان‌های کامیاران، سقز و مریوان  خریداری شده است.  

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد برداشت کلزا در استان به طور مکانیزه انجام می‌شود، یادآور شد: میانگین برداشت کلزا در هر هکتار از مزارع کلزای استان دو  هزار و ۶۰۰ کیلوگرم است.

کد خبر: ۲۷٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha