۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
میزان بارش های سالانه در استان کردستان از مرز ۳۰۰ میلیمتر عبور کرد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان:

میزان بارش های سالانه در استان کردستان از مرز ۳۰۰ میلیمتر عبور کرد

سنندج – آریا نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به بارش های مناسب سال آبی جاری، گفت: میزان بارش ها به بیش از ۳۰۰ میلیمتر رسید.

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بارش های مناسب چند روز پایانی سال جاری، اظهار کرد: خوشبختانه میزان بارش های سال آبی جاری در استان کردستان از مرز ۳۰۰ میلیمتر عبور کرد.

وی با اشاره به ثبت بارش های مناسب طی روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه سال جاری در استان کردستان، گفت: خوشبختانه طی چند روز پایانی سال جاتری، متوسط بارش ها به بیش از ۳۴ میلیمتر رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان عنوان کرد: بیشترین میزان بارش روزهای پایانی سال جاری مربوط به شهرستان مریوان بود و بعد از این شهرستان سنندج، کامیاران، بانه و دیواندره نیز در رتبه های بعدی بیشترین میزان بارش قرار گرفتند.

وی تغییرات دبی ایستگاه های مهم استان کردستان بر حسب مترمکعب بر ثانیه را قابل توجه دانست و افزود: ایستگاه های چهل گزی تونل از ۴.۵ به ۱۷.۸، چومان تازه بان از ۱۲ به ۵۲، بالادست سد بانه از ۰.۸ به ۲.۳ و در سقز دره پنبه دان از ۱۲.۱ به ۱۸ افزایش دبی داشته اند.

آریانژاد ضمن اشاره به میزان ورودی آب به مخازن های سدهای استان کردستان، بیان کرد: حجم ورودی آب به مخازن سدهای استان از ابتدای سال آبی ۸۶۹.۴ میلیون متر مکعب بود.

وی گفت: میزان ورودی آب در سال آبی گذشته ۴۰۰.۴ میلیون متر مکعب بود و حجم مخازن سدهای استان در سال گذشته با اعمال سدهای مشترک بیش از یک میلیارد و ۵۷۸ میلیون متر مکعب است و همین آمار در سال گذشته بیشتر از یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: طی دو ماه گذشته سدهای چراغ ویس سقز، گاران مریوان و سبدلو بانه سرریز داشته اند و احتمال سرریز شدن سدهای زیویه کامیاران، عباس آباد بانه و آزاد سنندج دور از ذهن نیست.

کد خبر: ۲۷۹٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha