۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
۶۹ روستای هدف گردشگری استان سمنان مهیای پذیرایی مسافران نوروزی شد
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

۶۹ روستای هدف گردشگری استان سمنان مهیای پذیرایی مسافران نوروزی شد

سمنان- هاشمی استاندار سمنان گفت: ۶۹ روستای هدف گردشگری استان طی ایام نوروز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران امام رضا(ع) است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به آغاز موج اول پیک تردد های نوروزی در استان سمنان بیان کرد: تمهیداتی برای مقابله با حوادث جاده ای در استان اندیشیده شده که استراحت رانندگان در مکان های گردشگری و نوروزگاه ها در زمره این تمهیدات است.

وی با بیان اینکه ۶۹ روستای هدف گردشگری استان سمنان نیز در مسیر حرم تا حرم و دیگر کریدورهای اصلی استان میزبان گردشگران و زائران رضوی در طول ایام نوروز است، افزود: تمام این روستاها دارای بومگردی و امکانات گردشگری هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۷۴ نوروزگاه نیز در استان ایجاد شده است، ابراز کرد: این نوروزگاه ها به معرفی ظرفیت های گردشگری استان می پردازند.

هاشمی با بیان اینکه هدف ما جذب گردشگران به داخل روستاها و شهرهای استان و افزایش ماندگاری آنها است، ابراز کرد: این کار در کنار اقتصاد محلی، به کاهش تصادفات جاده ای هم کمک می کند.

وی با بیان اینکه ایجاد نوروزگاه و نمایشگاه‌های نوروزی در ورودی شهرهای استان سمنان یکی از حربه های ما در استان است، ابراز کرد: ماندگاری و رفع خستگی رانندگان و مسافران از محورهای این طرح است.

استاندار سمنان گفت: ۴۳ دهیار روستاهای واقع در مجاورت مسیر تهران - مشهد در حوزه استان سمنان نیز آماده باش هستند تا به مسافران خدمت رسانی کنند.

هاشمی از استقرار خودروهای مجهز به چراغ گردان در ورودی روستاهای استان خبر داد و ابراز کرد: سهیل ترددها و ایجاد امنیت روانی مسافران و زائران هدف از استقرار این خودروها در حوالی روستاهای مشرف به کریدور اصلی تهران - مشهد در استان سمنان است.

وی همچنین افزود: ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی نیز در سراسر استان سمنان در کنار نوروزگاه ها، برپا شده تا مسافران نوروزی بتوانند از این ظرفیت ها هم بهره گیری کنند.

استاندار سمنان از مسافران نوروزی خواست تا به ازای هر دو ساعت رانندگی در مسیرهای استان سمنان ۱۵ دقیقه استراحت کنند زیرا فاصله بین شهرهای استان سمنان زیاد و جاده های کویری نیز جلوه های بصیری زیبایی ندارند.

هاشمی با بیان اینکه واژگونی بر اثر خواب آلودگی مهمترین عامل تصادفات و تلفات جاده ای استان سمنان است، ابراز کرد: عدم عجله در رسیدن به مقصد از مهمترین موضوعاتی است که مسافران نوروزی مورد لحاظ قرار دهند.

کد خبر: ۲۷۹٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha