۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
برگزاری ۴۳ جشنواره نوروزی در سیستان و بلوچستان
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری ۴۳ جشنواره نوروزی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری ۴۳ جشنواره نوروزی ویژه مسافران و گردشگران در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن عید نوروز و افزایش سفرها به استان و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های مختلفی در این ایام تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده در این ایام ۲۶ جشنواره در قالب شب‌های فرهنگی در ۲۶ شهرستان برگزار می‌شود که با رعایت شان و حرمت ماه رمضان و توجه به نیاز مردم و مسافران نوروزی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های محوری این ایام برگزاری هشت نوروزگاه در اماکن پرتردد و گردشگر پذیر استان از جمله موزه زاهدان و هفت پایگاه ملی و جهانی میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان است که در این نوروزگاه ها ضمن تشریح آیین و سنت‌های بومی مردم هر منطقه و استان، نسبت به اجرای برنامه‌های شاد، متنوع و اجرای موسیقی زنده محلی اقدام می‌شود تا شور و نشاط اجتماعی را به مسافران و ساکنان هدیه دهیم.

طهرانی‌مقدم گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان مهد آثار و صنایع‌دستی منحصر به فرد و خاص است و همواره علاقه‌مندان خاص خود را دارد، برپایی ۲۸ نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی با ۱۹۱ غرفه و حضور صنعتگران در نقاط مختلف استان را در ایام نوروز شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در کنار تمامی ورودی های شهرستان نیز پایگاه‌های امداد و نجات، اورژانس و هلال احمر برپاست و بروشورهای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری و بهداشتی و درمانی و... به مسافران نوروزی اهدا می‌شود و ستاد هماهنگی خدمات سفر در همه شهرستان‌های استان دایر و فعالیت شبانه‌روزی خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: به منظور بهره‌بردن بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی از فضیلت های ماه مبارک رمضان، برپایی سفره‌های افطار ساده و جمع‌خوانی قرآن در ۲۶ شهرستان استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادمه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف، روخوانی و جمع خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ملی و استانی، تجهیز نمازخانه‌های اقامتگاه‌ها و ... نیز در این ایام انجام شده و نظارت کامل بر حُسن انجام آنها را تا پایان مدت زمان سفرهای نورزی بر عهده خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۷۹٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha