۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
قرارداد ۱۵ ساله گازی امارات با آلمان

قرارداد ۱۵ ساله گازی امارات با آلمان

امارات قرارداد ۱۵ ساله‌ای در حوزه تامین گاز طبیعی مایع (LNG) با آلمان منعقد کرد که از سال ۲۰۲۸ اغاز خواهد شد.

به گزارش بازار، بلومبرگ گزارش داد که امارات برای فروش گاز طبیعی مایع (LNG) به آلمان به مدت ۱۵ سال از سال ۲۰۲۸ میلادی به توافق رسیده است. این قرارداد تکیه اروپا به سوخت فسیلی را تقویت و از جاه طلبی امارات برای ظهور به عنوان یک تامین کننده مهم در منطقه حمایت می‌کند.

طبق این گزارش، شرکت ملی نفت ابوظبی (Adnoc) و شرکت انرژی دولتی SEFE آلمان یک توافق اولیه برای انتقال سالانه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) منعقد کردند. طبق این قرارداد، گاز طبیعی مایع از تاسیساتی در منطقه صنعتی الرویس (نزدیکی ابوظبی) تامین خواهد شد که شرکت Adnoc در حال توسعه آن است.

به نقل از المیادین، امارات متحده عربی فعالانه به دنبال توافق‌هایی در سراسر جهان برای افزایش ظرفیت صادرات گاز طبیعی خود است. موازی با آن، آلمان به دلیل کاهش عرضه گاز خط لوله از روسیه پس از جنگ اوکراین، واردات گاز طبیعی مایع خود را تسریع کرده و به سرعت محموله‌های خود را از طریق مسیرهای دریایی دریافت می‌کند.

گاز از این جهت نقش مهمی برای بزرگترین اقتصاد اروپا ایفا می‌کند که آلمان مقرر کرده است زغال سنگ تا پایان دهه جاری میلادی به صورت تدریجی حذف شوند. آلمان در آرزوی دستیابی به بی‌طرفی اقلیمی (climate neutrality) تا سال ۲۰۴۵ است.

کد خبر: ۲۷۹٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha