۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
صادرات بیش از ۷۴۰میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرکل دفتر صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت عنوان کرد

صادرات بیش از ۷۴۰میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان

بدری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت گفت: تعامل مستمر میان ساختار صادراتی و ساختار علمی کشور، بهبود زیرساخت‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان و ارتقای توان صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف به منظور اﻓـﺰاﯾﺶ ﺻـﺎدرات ﻏﯿﺮﻧﻔﺘﯽ در دوران تحریم‌های ظالمانه است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری، با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه محصولات دانش‌بنیان در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت: اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و توسعه و به طور کلی آمیختگی و انتقال خلاقیت و نوآوری به ساختار صادراتی می‌تواند در تحول و بهبود صادرات کشور موثر باشد.

وی با تأکید بر ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: میزان صادرات محصولات این حوزه در سال ۱۳۹۸ بیش از ۷۴۱ میلیون دلار توسط ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان تولیدی بوده که بیشترین صادرات این حوزه به ترتیب به کشورهای عراق به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار، روسیه به ارزش۷۰ میلیون دلار، افغانستان به ارزش ۶۱ میلیون دلار و سوریه به ارزش ۵۶ میلون دلار است.

بدری در خصوص حوزه‌هایی که بیشترین صادرات را بر اساس ارزش دلاری در سال ۹۸ داشته‌اند، گفت: مواد شیمیایی با ۱۸۶ میلیون دلار، دارو با ۱۵۲ میلیون دلار، فراورده‌های معدنی و فلزی با ۹۹ میلیون دلار، فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال با۵۰ میلیون دلار و مواد پلیمری با ۴۸ میلیون دلار به ترتیب بیشترین صادرات را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است، برگزاری میز ملی توسعه صادارت محصولات دانش‌بنیان با هدف بررسی مشکلات صادراتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مقررات صادرات و واردات (ثبت سفارش) و پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری در این حوزه است.

کد خبر: ۲۷٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha