۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳
افزایش سهم محصولات دانش‌بنیان با فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

افزایش سهم محصولات دانش‌بنیان با فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

اصفهان - مصلحی؛ رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: با توجه به اهمیت فناوری‌های نوظهور و پیشرفته، افزایش محصولات دانش‌بنیان در سبد محصولات کشور در اصفهان را از طریق رویدادهای مختلف دنبال می کنیم.

قاسم مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: جایزه نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها اضافه کردن محصولات دانش‌بنیان به سبد محصولات کشور و هدف دیگر ورود شرکت‌ها و صنایع بزرگ به فناوری‌های نوظهور است.

وی افزود: استان اصفهان به عنوان استانی که در عرصه فناوری پیشتاز بوده، «اولین‌»های بسیاری را به وجود آورده است. برای مثال اولین شهرک علمی و تحقیقاتی ایران، اولین مرکز رشد فناوری، اولین پارک علم و فناوری، اولین منطقه ویژه علم و فناوری و اولین جشنواره کارآفرینی و فن‌آفرینی با نام شیخ بهایی در این استان ایجاد شده که بسیار ارزشمند است. این در حالی است که اولین مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری یونسکو (IRIS) در اصفهان قرار دارد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: خوشبختانه می‌توان گفت اولین شرکت‌ها و صنایع بزرگ که وارد عرصه فناوری و نوآوری شده‌اند، در این استان قرار دارند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی که فعالیت‌های متعددی در زمینه‌ فناوری و نوآوری انجام می‌دهند نیز در اصفهان به وجود آمده است و بر این اساس شایسته بود که اولین دوره جایزه ملی فناوری نکست نیز در اصفهان برگزار شود.

مصلحی ادامه داد: شعار این جایزه یعنی «ایران پیشرفته با فناوری‌های نوظهور» نیز مربوط به شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری است که از سطح فناوری بالایی برخوردار بوده‌اند و اقدامات متعدد بسیاری در زمینه محصولات دانش‌بنیان انجام داده‌اند.

وی با اشاره به سه محور این رویداد اظهار کرد: «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت نسل ۴»، «زیست فناوری و مهندسی زیستی» و «اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» در اولین دوره این رویاد به عنوان محورهای اصلی انتخاب شدند که در دوره‌های آینده تغییر خواهند کرد و به بخش‌های دیگری از مجموعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته پرداخته می‌شود.

گفتنی است استان اصفهان به ‌عنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بین استان‌ها دارد.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha