۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
افتتاح ۴ مرکز آفرینش و فناوری تا دو سال آینده در کشور| کدام شرکت ها پیشگامان توسعه فناوری هستند؟
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

افتتاح ۴ مرکز آفرینش و فناوری تا دو سال آینده در کشور| کدام شرکت ها پیشگامان توسعه فناوری هستند؟

اصفهان - دهقانی؛ معاون علمی رئیس جمهور گفت: مراکز بزرگ فاخر با زیرساخت‌ های عظیم نیاز داریم که محل آفرینش و تولید فناوری باشد، بنابراین تا دو سال آینده چهار مرکز آفرینش و فناوری در کشور ایجاد می شود.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه سفر به اصفهان، گفت‌ و گو با خبرنگار بازار با اشاره به پر افتخار بودن شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: اصفهان برای ما خانه امید است، اگر امروز شرکت‌ های دانش‌بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند، به واسطه اقداماتی است که ۲۰ سال پیش در اصفهان به عنوان پایلوت انجام شد و لازم است امروز نیز زیرساخت‌ هایی ایجاد شود که بسترساز توسعه فناوری در سال‌ های آینده باشد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فناوری گفت: ما در معاونت علمی با یک پارادایم فکری طراحی شده حرکت می‌ کنیم؛ در تمام دنیا فناوری در سه آشیانه رشد می‌ کند، یک آشیانه، دانشگاه است که فناوری از آن استخراج می شود و برنامه‌ هایی که معاونت علمی با دانشگاه‌ها پیش می‌ برد، ابزار توسعه فناوری در کنام دانشگاه‌ ها هستند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان رئیس جمهور ادامه داد: کنام و آشیانه دیگر، آزمایشگاه‌ های ملی (national lab) است که در دنیا مراکز ملی فناوری هستند و در برنامه هفتم توسعه شش مورد از آن‌ ها مصوب شده است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: ما نیاز داریم که مراکز بزرگ فاخر با زیرساخت‌ های عظیم داشته باشیم که محل آفرینش و تولید فناوری باشد، این برنامه دوم معاونت علمی است و امیدوار هستیم تا دو سال آینده چهار مرکز آفرینش و فناوری در کشور ایجاد شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان رئیس جمهور اظهار کرد: آشیان سوم که از همه مهم‌ تر است، شرکت‌ های توسعه یافته این عرصه هستند. ما معتقد هستیم که فناوری در هیچ کجا آشیانه‌ای بهتر از شرکت‌های فناور پیشرو ندارد و تمام شرکت‌ هایی که در رویداد نکست شرکت کرده‌ اند، شرکت‌ های تراز فناور دانش‌ بنیان هستند.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha