۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
ظرفیت‌ های اصفهان در زمینه فیلتراسیون| ارتقای سطح بهره ‌وری نیروگاه‌ ها و صنایع کشور را مدنظر داریم
رئیس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو مطرح کرد؛

ظرفیت‌ های اصفهان در زمینه فیلتراسیون| ارتقای سطح بهره ‌وری نیروگاه‌ ها و صنایع کشور را مدنظر داریم

اصفهان - سربندی؛رئیس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو با تاکید بر ظرفیت ‌های اصفهان در زمینه فیلتراسیون گفت: تأسیس و راه ‌اندازی آزمایشگاه فیلتراسیون یکی از آرزوهای دیرینه پژوهشکده تولید بوده است.

ابراهیم سربندی فراهانی در گفت ‌و گو با خبرنگار بازار با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید بازرسی، آزمون و تحویل‌ گیری فیلترهای هوای ورودی توربین‌ های گازی نیروگاهی و بررسی استاندارد جدید برای توربوماشین‌ ها اظهار کرد: تأسیس و راه ‌اندازی آزمایشگاه فیلتراسیون یکی از آرزوهای دیرینه پژوهشکده تولید بوده است؛ پیشینه این موضوع به ۱۵ سال قبل بر می ‌گردد که تلاش می ‌شد پژوهشگاه نیرو به عنوان یکی از مأموریت‌ های جدی خود، اقدام به راه ‌اندازی آزمایشگاه فیلتراسیون کند.

وی افزود: پس از مدتی با اضافه شدن یک رسالت جدید به این پژوهشگاه، یکی از دغدغه ‌های این پژوهشگاه استفاده از ظرفیت‌ های موجود در بخش‌ های مختلف برای ارتقای سطح عملکرد واحدهای نیروگاهی و ایجاد آزمایشگاه فیلتراسیون شد که با توجه به ظرفیت‌ های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تصمیم بر حمایت از این شهرک و آزمایشگاه فیلتراسیون آن در این مسیر گرفته شد.

رئیس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو گفت: استانداردسازی تعمیرات و نگهداری، استاندارد مدیریت انرژی، نظام آموزش حرفه ‌ای، مدیریت دارایی ‌های فیزیکی، آزمون‌ های تائید تجهیزات، استانداردسازی نرم‌افزارها و مواردی از این دست از جمله سرفصل‌ هایی است که برای ارتقا عملکرد نیروگاه‌ ها برنامه ‌ریزی و اجرا شد.

سربندی فراهانی افزود: لازم بود از نظر تجهیزات فیزیکی، ظرفیت ‌های موجود به فرایندهای اجرایی پیوند زده شود به همین دلیل تلاش شد دستورالعمل ویژه ‌ای برای استفاده از قطعات و تجهیزات نیروگاهی تدوین شود که با توجه به اهمیت فیلترها در این صنعت، این دستورالعمل برای فیلترها تدوین شد.

وی اظهار کرد: یکی از مأموریت ‌های پژوهشگاه تسهیل ‌گری در زمینه طرح‌ ها و اسناد تهیه شده و بازخورد گرفتن از صنایع نیروگاهی است تا بتوانیم به صورت پویا موضوعات این حوزه را دنبال کنیم.

رئیس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو بیان کرد: این نقطه شروع برای حوزه فیلتراسیون مناسب است اما ظرفیت‌ های بهبود بسیاری وجود دارد که می‌ تواند جریان ‌سازی مناسب‌ تری را شکل دهد؛ امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف از جمله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این مسیر را ادامه دهیم.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha