۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
«آبخوان شرقی» گره‌گشای رفع مشکل کمبود آب شهرک‌های غرب زاهدان
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان مطرح کرد

«آبخوان شرقی» گره‌گشای رفع مشکل کمبود آب شهرک‌های غرب زاهدان

زاهدان- قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل طرح انتقال آب از آبخوان شرقی به زاهدان، مشکل کمبود آب شهرک‌های غرب این شهر برطرف می‌شود.

به گزارش بازار، رسانه های معاند در روزهای اخیر با انتشار کلیپ‌هایی مدعی شده‌اند که شهروندان بخش‌هایی از شهر زاهدان از جمله «شهرک جهاد» ۲۰ روز کامل است که آب ندارند؛ در این راستا خبرنگار بازار اصل موضوع را جویا شده که نشان داد آب این مناطق سهمیه‌بندی شده و قطعی ۲۰ روزه کذب است.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اهتمام دولت برای توسعه زیرساخت‌ های آبرسانی و تامین آب پایدار در پهنه استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: خشکسالی و نبود منابع آبی پایدار در استان سبب شد تا طرح‌ های متعددی در قالب طرح اضطراری، کوتاه‌ مدت و میان‌مدت عملیاتی شود.

وی افزود: طرح انتقال آب از دریای عمان برای جبران بخشی از کمبود آب استان در دولت سیزدهم کلید خورد و موازی با این طرح، برای رفع کمبود و جلوگیری از بروز تنش‌ های آبی طرح‌ اضطراری تأمین آب برای منطقه سیستان و شهر زاهدان و همچنین انتقال آب از آبخوان شرقی به مرحله اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت خدمات‌ رسانی به نقاط حاشیه‌ نشین شهر زاهدان، بیان کرد: با وجود کمبود در منابع تأمین آب زاهدان اما با توجه به درخواست و نیاز مردم، طرح آبرسانی به شهرک‌های غرب این شهر با بیش از ۱۲ هزار شهروند معادل جمعیت یک شهر شامل «غدیرشهر، مسکن مهر سه خانواری، شهرک جهاد و شهرک برق» پس از سال‌ ها انتظار به بهره‌ برداری رسید.

قاسمی افزود: با توجه به برنامه‌ ریزی صورت گرفته مقرر بود آب این مناطق با افزایش ظرفیت تأمین و انتقال از خط دوم زابل به زاهدان صورت پذیرد که متاسفانه با عدم پایبندی کشور افغانستان در خصوص تحقق حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند، این موضوع میسر نشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این محدوده از شهر از محل تصفیه‌ خانه با احداث ایستگاه پمپاژ به صورت نوبت‌ بندی تامین و پیش‌ بینی می‌ شود با افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب از نواحی مختلف از جمله آبخوان شرقی در فاز اول و دریای عمان در فاز نهایی مشکل کمبود آب در این نقطه از شهر به صورت کامل مرتفع می‌شود.

کد خبر: ۲۷۸٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha