۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
تولید ۱۳ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه‌های یزد| فراهم شدن فرصت بازچرخانی آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد اعلام کرد؛

تولید ۱۳ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه‌های یزد| فراهم شدن فرصت بازچرخانی آب

یزد- علمدار، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد از تولید سالیانه ۱۳ میلیون متر مکعب پساب از خروجی پنج تصفیه خانه‌ استان و فراهم شدن فرصت بازچرخانی آب در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب استان یزد؛ جلال علمدار عنوان کرد: در حال حاضر میزان تولید پساب در استان ۱۳ میلیون متر مکعب در سال است که این مقدار نشان دهنده فرصت ارزنده موجود در زمینه بازچرخانی آب در استان است که در آینده نزدیک و با افزایش سهم فاضلاب تصفیه شده به طرز قابل توجهی قوت می یابد.

وی به پنج تصفیه خانه فعال استان اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه های یزد، اردکان، بافق، تفت و اسلامیه فعال و تصفیه خانه میبد در حال راه اندازی و همچنین تصفیه خانه روستای آسفیج در حال ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه پساب تولیدی تصفیه خانه‌های فاضلاب استان یزد، قابلیت استفاده در صنایع، کشاورزی و همچنین مصارف مورد نیاز شهرداری‌ها را دارد، گفت: از پساب تولیدی تصفیه خانه شهر یزد برای مصارف صنعت و فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

علمدار ادامه داد: پساب تولیدی تصفیه خانه های بافق و اردکان در بخش صنعت توسط شرکت سنگ آهن بافق و شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان و همچنین پساب تولیدی تصفیه خانه های شهر تفت و روستای اسلامیه برای مصرف فضای سبز در حال بهره برداری است.

وی عملیات تصفیه فاضلاب را شامل؛ تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی و تصفیه شیمیایی عنوان کرد که با فرآیندهای مختلف انجام می شود و تصریح کرد: به منظور حصول اطمینان از رعایت حدود ابلاغی در استاندارها، پایش های دوره ای و مستمر کیفی پساب خروجی انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از برگزاری جلسات متعدد با حضور نمایندگان سازمان صنعت و معدن و آب منطقه ای استان جهت برنامه ریزی و اجرای بند (ع) تبصره ۸ برای صنایع و معادنی که دبی آب مصرفی آنها بیش از ۱۰ لیتر بر ثانیه است، خبر داد و گفت: جدول برنامه زمان بندی باز تخصیص آب صنایع استان مورد توافق شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب قرار گرفت و طی نامه هایی از سوی این دو شرکت به صنایع ابلاغ شد.

علمدار به کاهش بارندگی و تنش های آبی پیش روی استان در تابستان آینده اشاره کرد و افزود: با جابجایی تخصیص آب مصرفی صنایع استان با پساب و استفاده از این آب در بخش شرب، پایداری شبکه آب شرب شهری استان تضمین می شود.

وی عدم استقبال مشترکین در اتصال به شبکه فاضلاب، عدم تامین دبی تصفیه خانه ها در قراردادهای بخش خصوصی، عدم شفافیت و مشخص نبودن موضوع بند (ع) تبصره ۸ در بودجه و سنوات سالهای آینده و عدم اطمینان از بازگشت پول منابع حاصل از بند(ع) به شرکت ها را از جمله چالش های بخش صنعت در جایگزینی آب نامتعارف عنوان کرد.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha