۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کارخانه سیمان مارگون سالانه پنج میلیون دلار صادرات دارد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

کارخانه سیمان مارگون سالانه پنج میلیون دلار صادرات دارد

یاسوج- حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه سیمان مارگون سالانه پنج میلیون دلار صادرات دارد.

سالار حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که اکنون پیش روی این کارخانه قرار دارد، مشکلات حمل و نقل سیمان برای صادرات است، افزود: سیمان مارگون یکی از مهمترین محصولات صادراتی استان است که به کشورهای مختلف صادر می شود و باید در این راستا، زیرساختهای حمل و نقل آسان و سریع به بنادر جنوب فراهم شود.

وی کیفیت سیمان این کارخانه را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: کارخانه سیمان مارگون به همت متخصصان بومی راه اندازی شده و هم اکنون ۹۵ درصد کارکنان و کارگران این کارخانه بومی بوده و وجود معدن فعال در کنار این کارخانه سبب شده ۹۵درصد خوراک و مواد اولیه این کارخانه در کنار این مجتمع بزرگ تولیدی تامین شود.

حسین پور اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت مجتمع بزرگ تولید سیمان مارگون با هدف تولید روزانه ۳۳۰۰ تن و سالانه یک میلیون تن از سال ۱۳۸۹ آغاز و اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این کارخانه برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای دو هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شد.

حسین پور افزود: حمل و نقل محصولات کارخانه، از مهمترین مشکلات بوده و نبود جاده دسترسی مناسب تا بنادر جنوب کشور بر مشکلات حمل و نقل و صادرات افزوده است.

وی با اشاره به تکنولوژی به روز این کارخانه، گفت: کارخانه سیمان مارگون با بالاترین تکنولوژی روز اروپا و به دست متخصصان ایرانی ساخته شده و بالاترین تکنولوژی این کارخانه، از کشور آلمان خریداری شد و دو هزار تن خرید خارجی این واحد تولیدی بوده که این کارخانه با بالاترین کیفیت، محصولات خود را تولید می‌کند.

حسین پور ظرفیت تولید این کارخانه را روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان و در مجموع تولید سالانه را یک میلیون تن عنوان کرد.

کد خبر: ۲۷٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha