۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
ظرفیت محدود سردخانه های تعاون روستایی در گلستان | ایجاد صنایع تبدیلی در دستور کار قرار دارد 
مدیر تعاون روستایی گلستان انتقاد کرد؛

ظرفیت محدود سردخانه های تعاون روستایی در گلستان | ایجاد صنایع تبدیلی در دستور کار قرار دارد 

گرگان- مدیر تعاون روستایی گلستان با اشاره به اینکه گفت: ظرفیت سرد خانه های تعاون روستایی کوچک و برای نگهداری کوتاه مدت مناسب است که تلاش داریم این ظرفیت را افزایش دهیم.

به گزارش بازار، محمدرضا جامی صبح پنجشنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: افزایش سهم تعاون در استان و به تبع آن ایجاد ارزش افزوده بسیار مورد تاکید است.

مدیر تعاون روستایی گلستان افزود: قرار بود سهم بخش تعاون از برنامه هفتم ۲۵ درصد باشد اما اکنون به ۸ درصد رسیده و با سرعت کندی در حال رشد است.

وی با بیان اینکه در راستای توانمند سازی این شبکه باید اقداماتی انجام داد، گفت: شرکت های تعاون روستایی در سه بخش روستایی، کشاورزی و تولید فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: تعاونی های روستایی برای بهره وری از حوزه های آب و خاک به وجود آمده اند.

وی با بیان اینکه خدمات بخش کشاورزی یکی از وظایف تعاون روستایی است، گفت: یک چهارم بذر مورد نیاز گندم استان معادل ۱۸ هزار تُن توسط تعاون روستایی از طریق قرارداد با کشاورز های شاخص تولید و نگهداری و گواهی می شود.

به گفته وی، خرید تضمینی پنبه و سیب زمینی به عهده تعاون روستایی است.

جامی با بیان اینکه تعاونی ها به سهام داران، غیر سهامداران و به بخش شهری خدمات می دهند، افزود: تعاون روستایی نگاهی به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی داشته که نیاز به سرمایه گذاری دارد و مادامی که صرفا خدماتی باشیم سهامداران رغبت آنچنانی برای ورود به این بخش ندارند لذا به فکر توانمند سازی این شبکه هستیم که نیازمند توجه مسئولان است.

برای ساخت انبار در پایانه صادراتی اینچه برون آمادگی داریم

به گفته وی، تلاش ما ایجاد واحد های صنایع تبدیلی کوچک است تا بتوانیم در آینده آنها را گسترش دهیم.

وی در خصوص عقد تفاهم نامه همکاری دو جانبه بین مرکز تحقیقات و آموزش و تعاون روستایی استان گلستان هم گفت: قرار است در راستای این تفاهم نامه تحقیقات سفارشی در مرکز تحقیقات انجام شود و یا تحقیقات را در عرصه تعاونی های تعاون روستایی انجام دهیم.

جامی بیان کرد: برای ساخت انبار در پایانه صادراتی اینچه برون اعلام آمادگی کرده ایم اما انتظار داریم در واگذاری زمین به ما کمک شود اما منطقه آزاد اعلام کرد که تعاون روستایی یا باید در ساخت مشارکت کند یا زمین و عرصه مورد نیاز را از آنها خریداری کنیم.

به گفته وی، تعاون روستایی به اندازه کافی عرصه برای سرمایه گذاری داشته اما نقدینگی ندارد.

جامی گفت: ظرفیت سرد خانه های تعاون روستایی کوچک و برای نگهداری کوتاه مدت مناسب است که تلاش داریم این ظرفیت را افزایش دهیم و در حال برنامه ریزی برای ایجاد سردخانه در شرق استان هستیم.

مدیر تعاون روستایی گلستان بیان کرد: ایجاد یک واحد سورت و سایز سیب زمینی در گرگان و سه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی دیگر در برنامه تعاون روستایی قرار دارد.

کد خبر: ۲۷۸٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha