۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
ارایه تسهیلات مسکن به جامعه هدف سازمان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

ارایه تسهیلات مسکن به جامعه هدف سازمان بهزیستی

قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارایه تسهیلات ودیعه مسکن و همچنین کمک بلاعوض برای اجاره مسکن به جامعه هدف سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی مسکن ندارند و از مسکن اجاره‌ای استفاده می‌کنند، گفت: اگر قرار باشد که این تسهیلات به همه جامعه هدف سازمان اختصاص پیدا کند، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: این در حالی است که بودجه سازمان بهزیستی تنها برای ساخت مسکن جامعه هدف بوده و تاکنون بودجه‌ای برای ودیعه مسکن یا اجاره مسکن از محل اعتبارات دولتی در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است.

قبادی دانا با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی کنونی و با شیوع کرونا، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض رهن و اجاره مسکن و همچنین تسهیلات قرض الحسنه مسکن به ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: این ۵۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق امداد ولایت قرار می‌گیرد که با حمایت کمیته امداد حضرت امام نیز ۲۵ میلیارد تومان دیگر هم از سوی صندوق امداد ولایت تأمین اعتبار خواهدشد؛ بنابراین ۷۵ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن و ۳۰ میلیارد تومان هم برای کمک بلاعوض اجاره مسکن جامعه هدف سازمان بهزیستی اختصاص داده شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درادامه وبا توجه به محدودیت‌های اشاره شده، گروه‌های هدفی را که برای کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه دارای اولویت خواهند بود، شامل زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار که بعدخانوار آن‌ها حداقل ۳ نفر باشد، معلولان سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل ۳ نفر، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار دارای معلولیت باشد و اولویت دیگر فرزندان سازمان بهزیستی که دارای زندگی مستقل شدند و از مراکز شبانه‌روزی ترخیص شده و حداکثر ۱۰ سال از زمان شروع زندگی مستقل آن‌ها گذشته باشند، ذکر کرد.

وی افزود: اما کسانی از جامعه هدف مشمول دریافت کمک هزینه مسکن خواهند بود که فاقد مسکن و مستاجر و تحت پوشش حمایت‌های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی باشند. همچنین سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی تأمین مسکن را نداشته باشند و دارای قرارداد اجاره به نام فرد تحت پوشش نباشد.

وی در ادامه بیان کرد: از این عزیزان کسانی که در دهک یک تا سه درآمدی هستند مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض خواهند شد و کسانی که دهک یک تا هفت درآمدی هستند مشمول دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خواهند بود.

قبادی دانا با بیان اینکه این میزان کمک بلاعوض به مدد جویان بهزیستی همسو و هماهنگ با مددجویان کمیته امداد پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: میزان کمک بلاعوض هزینه اجاره مسکن برای کسانی که در شهرهای مرکز استان هستند، ۶ میلیون تومان و کسانی که در سایر شهرهستند چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود. کسانی که در روستاها و حاشیه شهرها هستند نیز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض هزینه اجاره مسکن دریافت خواهند کرد. به این صورت که برای شهرهای مراکز استان تقریبا مبلغ کمک هزینه برابر ۵۰۰ هزار تومان برای یک سال و برای روستاها و حاشیه شهرها ماهانه ۲۰۰ هزار تومان برای یک سال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه در استان‌های مختلف با توجه به شرایط استان و همچنین اینکه منزل آن‌ها در مرکز استان است یا در سایر شهرستانها، متفاوت خواهد بود.

سقف تسهیلات قرض الحسنه در شهرستان‌ها را ۲۰ میلیون تومان است
رئیس سازمان بهزیستی کشور سقف تسهیلات در شهرستان‌ها را ۲۰ میلیون تومان ذکر کرد ویاداور شد: این مبلغ در مرکز استان‌ها هم ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان بر اساس استان متغیر خواهد بود.

وی زمان بازپرداخت این تسهیلات را با موافقت و همکاری صندوق امداد ولایت کمیته امداد حضرت امام ۵ تا ۷ سال دانست و گفت: کسانی که مشمول دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها در سراسر کشور مراجعه و با توجه به سقف اعتبار در نظر گرفته شده در سامانه مورد نظر برای شهرستان و استان ثبت کنند. پس از ثبت در این سامانه کسانی که شرایط احراز آن‌ها توسط اداره بهزیستی شهرستان و اداره بهزیستی استان و ستاد کشور مورد تایید قرار بگیرد جهت دریافت تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی خواهند شد و کسانی که مشمول کمک بلاعوض اجاره مسکن می‌شوند به صورت الکترونیکی مبلغ مورد نظر در کارت بانک ملی آن‌ها شارژ خواهد شد.

قبادی دانا اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های مذکور تا پایان مرداد به نتیجه برسد و این تسهیلات در اختیار عزیزان قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha