۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
اعتبارات عمرانی کردستان در سال آینده به بیش از ۵.۵ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

اعتبارات عمرانی کردستان در سال آینده به بیش از ۵.۵ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد

سنندج – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از افزایش اعتبارات عمرانی استان در سال آینده به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر محمدی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان، اظهار کرد: درحوزه اعتبارات عمرانی برای سال آینده براساس آنچه ابلاغ شده است ۱۰۰ درصد افزایش اعتبارات را در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه براین اساس مجموع اعتبارات عمرانی که در سال‌ جاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۲۲ میلیارتومان بوده به بیش از ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: افزایش ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۱۴۰۳ نشان از نگاه ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه به استان کردستان است.

رئیس سازمان و مدیریت برنامه ‌ریزی استان کردستان گفت: سازمان و شورای برنامه‌ریزی به عنوان دستگاه تصمیم‌ گیر و تصمیم‌ ساز باید از تمامی موارد استان مطلع باشد و مکاتباتی که انجام می‌شود برای اتخاذ تصمیمات درست و شفاف ‌تر است.

وی با انتقاد از تعدادی از دستگاه های اجرایی که به موقع پاسخگوی مکاتبات انجام شده نیستند، اضافه کرد: مکاتباتی که صورت می ‌گیرد در خیلی از اوقات یا پاسخ داده نمی ‌شود و یا اینکه مطابق با درخواست‌های انجام شده نیست.

وی با بیان اینکه مدیران باید به صورت هر سه ماه یک بار گزارش میزان جذب اعتبارات ملی خود را اعلام کنند، بیان کرد: فقط ۱۱ دستگاه تا کنون اعتبارات ملی خود را ابلاغ کرده ‌اند که در این راستا از برخی مدیران که همکاری لازم را داشته ‌اند کمال تقدیر را داریم.

وی بر ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در مورد شعار سال تاکید کرد و گفت: در این راستا هیچگونه کم کاری را قبول نخواهیم کرد و در ارزیابی دستگاه ‌ها موضوع پاسخگویی به مکاتبات به عنوان یک مولفه اصلی لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق کارکنان، عنوان کرد: احتمال قریب به یقین تخصیص ما در مرحله نخست ۱۰۰ درصدی خواهد بود و در بحث هزینه ‌ای برای نخستین بار تخصیص‌ها به ۱۱۰ درصد خواهد رسید.

محمدی با بیان اینکه همواره معترض بودیم که مدل مبنای هزینه‌ ای استان بد دیده شده از این رو خود استان مدلی را ارائه کرد، گفت: بر اساس خروجی مدل طراحی شده در سال آینده به امید خدا در حوزه اعتبارات هزینه‌ای وضعیت بسیار مطلوبی خواهیم داشت

کد خبر: ۲۷۸٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha