۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
پرتقاضاترین ویزاهای توریستی کدام‌ها هستند؟

پرتقاضاترین ویزاهای توریستی کدام‌ها هستند؟

جهانگردی و سفر به کشورهای مختلف، دریچه‌ای نو به سوی فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و تجربیات جدید می‌گشاید.

به گزارش بازار، جهانگردی و سفر به کشورهای مختلف، دریچه‌ای نو به سوی فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و تجربیات جدید می‌گشاید. برای سفر به بسیاری از کشورها، دریافت ویزا الزامی است. ویزای توریستی ، مجوزی موقت برای ورود به یک کشور به منظور گردشگری و تفریح است. در این مطلب شما را با پرتقاضاترین ویزاهای توریستی آشنا خواهیم کرد.



ویزای توریستی چیست؟


ویزای توریستی ، سندی است که به شما اجازه می‌دهد برای مدت زمان محدودی (معمولاً ۳۰ تا ۹۰ روز) به یک کشور خارجی سفر کنید. این ویزا برای اهداف گردشگری، تفریحی، دیدار با دوستان و اقوام و یا شرکت در رویدادهای فرهنگی و ورزشی صادر می‌شود. هزینه دریافت ویزای توریستی بسته به نوع ویزا، کشور مقصد و سفارتخانه یا کنسولگری مربوطه متفاوت است.
در نظر داشته باشید که دریافت ویزای توریستی شرایط و انواع مختلفی دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم.



انواع ویزای توریستی


ویزاهای توریستی انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع و مدت زمان سفر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را دریافت کنید:

پرتقاضاترین ویزاهای توریستی کدام‌ها هستند؟


• ویزای توریستی کوتاه مدت: این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه مدت (معمولاً تا ۹۰ روز) صادر می‌شود.
• ویزای توریستی بلند مدت: این نوع ویزا برای سفرهای طولانی مدت (معمولاً بیش از ۹۰ روز) صادر می‌شود.
• ویزای چند بار ورود: این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد که در طول اعتبار ویزا، چندین بار به کشور مورد نظر ورود و خروج کنید.
• ویزای یک بار ورود: این نوع ویزا فقط به شما اجازه می‌دهد که یک بار در طول اعتبار ویزا به کشور مورد نظر ورود کنید.

 

پرتقاضاترین ویزاهای توریستی


در میان انواع ویزاهای توریستی برخی از آن‌ها در میان شهروندان ایرانی تقاضای بیشتری دارد که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
ویزای دبی: این ویزا که در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود، امکان اقامت ۱۴ تا ۶۰ روز را دارد. این ویزا به ندرت امکان ریجکتی دارد مگر به دلیل مسائل امنیتی وتخلف از قوانین مهاجرتی و... که فرد موفق به دریافت ویزا نمی‌شود.
ویزای کانادا: این ویزا به دو صورت سینگل و مولتی است. ویزای سینگل دارای اعتبار ۵ ساله است. البته که دریافت این ویزا کار آسانی نیست.
ویزای هند: یکی دیگر از انواع ویزا که پرتقاضا است، ویزای هند است که به دو صورت تجاری و توریستی صادر می‌شود. این ویزا نیز دارای اعتبار ۱۰ روز تا ۲ ماه است.
ویزای انگلیس: این ویزا با اعتبار ۶ ماه به بالا است. نداشتن سابقه سفر به اروپا می‌تواند مهمترین دلیل ریجکتی این ویزا برای افراد باشد.
ویزای عمان: این ویزا نیز طی کمتر از یک هفته صادر می‌شود و دارای اعتباری ۲ ماهه است. شما طی این مدت فرصت دارید در عمان به گشت وگذار و سیاحت بپردازید.
ویزای چین: از دیگر ویزاهای پرتقاضا، ویزای چین است که طی ۱۰ روز کاری صادر می‌شود. این ویزا اعتبار ۳ ماهه دارد و می‌توانید طی این مدت سفری خاطره‌انگیز به چین داشته باشید.



مراحل دریافت ویزای توریستی


برای اینکه بتوانید در فرایند دریافت ویزای توریستی موفق شوید، لازم است مراحل زیر را با دقت و حساسیت زیادی طی کنید:

پرتقاضاترین ویزاهای توریستی کدام‌ها هستند؟


۱. انتخاب نوع ویزا: با توجه به هدف سفر خود، نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
۲. جمع‌آوری مدارک: ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا یکی از حساس‌ترین مراحل است. از همین رو دقت و حساسیت بالایی برای جمع‌آوری و ترجمه رسمی مدارک داشته باشید.
۳. تکمیل فرم درخواست: فرم درخواست ویزا را به طور کامل و صحیح تکمیل کنید.
۴. پرداخت هزینه: زمانی که برای درخواست ویزا اقدام می‌کنید، لازم است هزینه مشخصی را بابت آن واریز نمایید.
۵. مصاحبه: در برخی موارد، ممکن است برای دریافت ویزا نیاز به مصاحبه داشته باشید، پس در زمان درخواست ویزا به این موضوع توجه کنید.
۶. دریافت ویزا: پس از بررسی مدارک و مصاحبه، در صورت تأیید، ویزای شما صادر خواهد شد.



مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی


برای اینکه بتوانید فرایند دریافت ویزای توریستی را به راحتی و با اطمینان خاطر طی کنید، گردآوری مدارک زیر و آماده‌سازی آن الزامی است. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف، متفاوت است اما به طور معمول ویزای اغلب کشورها نیازمند مدارک زیر است:

• پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماهه
• عکس پرسنلی جدید و مطابق با ضوابط کشور مقصد
• تکمیل و ارائه فرم درخواست
• ارائه مدارک گردش حساب بانکی، تمکن مالی و یا گواهی اشتغال به کار
• ارائه گواهی اشتغال به کار، جواز کسب و یا کارت بازرگانی
• ارائه مدارک اقامتی اعم از سند ملکی، اجاره نامه و یا رزرو هتل
• بیمه سفر با پوشش کافی برای کل مدت سفر



دریافت ویزای توریستی در فلای‌تودی


سفر به کشورهای دیگر، نیازمند مجوز یا همان ویزا است. اگر قصد دارید با هدف گردش و تفریح به یکی از کشورها سفر کنید، باید با شرایط و مدارک اخذ ویزای توریستی آن کشور آشنا باشید. با انتخاب نوع ویزای مناسب، جمع‌آوری مدارک لازم، تکمیل صحیح فرم درخواست ویزا و ارائه اطلاعات دقیق در مصاحبه، می‌توانید شانس دریافت ویزای توریستی خود را افزایش دهید.
فلای‌تودی به عنوان مرجع تخصصی خدمات گردشگری، امکان دریافت ویزای توریستی برای کشورهای مختلف را فراهم کرده است. با مراجعه به وب سایت فلای‌تودی می‌توانید از خدمات مشاوره، تکمیل فرم درخواست ویزا، رزرو وقت سفارت و دریافت ویزا بهره‌مند شوید. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی برای رزرو بلیط هواپیما و هتل‌های کشورهای مختلف اقدام کنید. همچنین فلای‌تودی امکان خرید بلیط قطار، خرید تور داخلی و خارجی و بیمه مسافرتی را نیز فراهم کرده است.

 

کد خبر: ۲۷۸٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha