۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
مرکز مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان یزد راه‌اندازی می‌شود
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد:

مرکز مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان یزد راه‌اندازی می‌شود

یزد- کریمی زارچی، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: مرکز توانمندسازی و مهارت آموزی این دانشگاه در ابتدای سال آینده راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر کریمی زارچی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت مرکز توانمندسازی و مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان استان یزد را برگزاری دوره های مهارت آموزی برای دانشجویان، اساتید و معلمان اعلام کرد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی برای بهسازی زیرساخت های دانشگاه در استان صورت گرفته که در طول دوره فعالیت آن بی نظیر بوده است که از جمله آن می توان به جذب ۳۵۰ میلیارد تومان در ۳ ماه برای توسعه و تقویت فعالیت و زیرساخت های این دانشگاه اشاره کرد.

تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیونی برای تجهیزات ورزشی

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد از ساخت سایت جامع دانشگاه با تجمیع مرکز برادران و خواهران خبر داد و گفت: برای این کار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است از این رو جابجایی پردیس خواهران به صورت موقت در دستور کار قرار گرفته است و در آینده شاهد ایجاد مرکز جامع خواهیم بود.

کریمی زارچی از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان جهت تهیه و نوسازی تجهیزات ورزشی در حوزه های مختلف برای دانشجومعلمان خبر داد و گفت: برای اولین بار طرح خوابگاه متاهلین دانشگاه فرهنگیان مصوب شده و در حال تامین اعتبار برای اجرای عملیات اجرایی آن بعد از تعطیلات نوروزی هستیم.

وی اقدام دیگر در این چند ماهه که می‌تواند نقطه شروع تحرکات و تحولات باشد و به عنوان رسالت مهم بر آن تاکید می‌شود را طراحی گفتمان تربیتی خواند و افزود: این گفتمان تربیتی را با حضور اساتید و صاحب نظران در دانشگاه های مختلف طراحی و نهایی خواهیم کرد.

ایجاد پژوهشکده تعلیم و تربیت در دانشگاه

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد یکی از کارهای اساسی دانشگاه در ماه‌های اخیر را ایجاد پژوهشکده تعلیم و تربیت معلم در استان اعلام کرد و گفت: این اقدام می‌تواند بنیه اصلی نظام تعلیم و تربیت استان در راستای تحقق سند یزد نوین باشد.

وی اعلام کرد: به پیشنهاد دانشگاه فرهنگیان استان برای اولین بار در قالب طرح گزینش سه مرحله‌ای طراحی شده و در مرحله تصویب قرار دارد که در صورت اجرا شاهد اتفاق فاخری در حوزه گزینش معلمان چهار سال آینده نظام تعلیم و تربیت خواهیم بود.

کریمی زارچی یکی دیگر از مشکلات را استفاده نشدن امکانات خوب فضای دانشگاه فرهنگیان یزد جهت دانشجو معلمان بومی استان برشمرد و گفت: در همین راستا طرح تبادل را در مرحله تدوین داریم که براساس آن دانشجو معلمان غیربومی خود را با مراکز مختلف دارای دانشجویان یزدی تبادل خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha