۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به خراسان جنوبی/ ۲۱۰۰ نفر ثبت نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به خراسان جنوبی/ ۲۱۰۰ نفر ثبت نام کردند

بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا به استان خبر داد و گفت: تاکنون تنها دو هزار ۱۰۰ نفر برای این تسهیلات ثبت نام کرده اند.

 به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا اشرفی ظهر شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهارکرد: ۱۱ هزار و ۲۰۶ کارگاه آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی شده است.

 وی با بیان اینکه افراد و کارگاه های آسیب دیده برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه کارا ثبت نام کنند، بیان کرد: ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات بدین منظور برای استان اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت ثبت نام برای متقاضایان دریافت تسهیلات تا پایان تیرماه تمدیده شده است، عنوان کرد: تا کنون دو هزار و ۱۰۰ نفر با مبلغ تسهیلات ۳۰ میلیارد تومان ثبت نام کرده اند.

 وی  با اشاره به اینکه۹ هزار و ۹۰۰ نفر از شاغلان در حوزه حمل و نقل به دلیل شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی روبرو شده اند، افزود: تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و باز پرداخت دو ساله ارائه می شود.

اشرفی در خصوص ثبت نام کنندگان در سامانه بیمه بیکاری هم گفت: شش هزار و ۱۰۰ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که پنج هزار و ۳۹۰ نفر واجد شرایط شناخته شده اند و لیست آنها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

 وی همچنین به پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی دولت به خانوارها هم اشاره کرد و افزود:  برای بیش از ۱۹۱ هزار سرپرست خانوار خراسان جنوبی تسهیلات یک میلیون تومانی واریز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از جذب ۹۶ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر داد و بیان کرد:۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

اشرفی به فعالیت های حوزه تعاون استان نیز اشاره کرد و افزود: ۹۱۱ تعاونی فعال با ۷۰۷ هزار عضو در استان وجود دارد.

 وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تعاونی های استان در حوزه تولید فعال هستند، عنوان کرد:۲۴۲ تعاونی خدماتی، ۵۵۱ تعاونی تولیدی، ۱۱۸ تعاونی توزیعی در استان فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۰ تعاونی در رسته های مختلف تشکیل شده است، تصریح کرد: تعاونی های استان حدود ۱۱۰ هزار دلار صادرات به کشورهای همسایه  داشته اند.

کد خبر: ۲۷٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha