۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
حمایت از طرح های گردشگری کشاورزی یزد در قالب مزارع «کشت و گشت»| صدور ۱۰ پروانه
مدیرکل جهاد کشاورزی یزد خبر داد؛

حمایت از طرح های گردشگری کشاورزی یزد در قالب مزارع «کشت و گشت»| صدور ۱۰ پروانه

یزد- حاتمی‌زاده، مدیرکل جهاد کشاورزی یزد با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان برای رونق گردشگری کشاورزی از حمایت های طرح های این حوزه در قالب مزارع «کشت و گشت» و صدور ۱۰ پروانه خبر داد.

محمدعلی حاتمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه گردشگری کشاورزی یکی از محورهای سند توسعه یزد نوین، گردشگری کشاورزی است تاکید کرد: از این رو برای صدور پروانه بهره برداری متقاضیان برنامه ریزی لازم در حال انجام است.

وی عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک منعقد شده بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین پیگیری پروژه های تحول آفرین در سطح استان، گردشگری کشاورزی با محوریت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی یزد در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل جهاد کشاورزی یزد تاکید کرد: با توجه به اینکه کشاورزی معیشتی در بسیاری از موارد به تنهایی پاسخگوی تامین نیازهای زندگی بهره برداران نیست، بنابراین ضرورت دارد راه‌های دیگری به منظور افزایش درآمد آنها ارائه شود ایده هایی جدید که با به‌کار گیری آنها بهره برداران بتوانند با استفاده از بستر کشاورزی موجود، درآمدی اضافه بر فروش محصولات کشاورزی تولیدی خود داشته باشند.

وی ادامه داد: گردشگری کشاورزی که شاخه ای از صنعت گردشگری است، می تواند به عنوان یک راهکار مناسب برای رسیدن به این مهم نقش آفرینی کند و در صورتی که به نحو مناسب و کارشناسی شده اجرا شود، سهم قابل توجهی در درآمد کشاورزان خواهد داشت.

صدور اولین پروانه باغ شتر در یزد

مدیر کل جهاد کشاورزی یزد اظهار کرد: نخستین پروانه بهره برداری واحد گردشگری یزد با عنوان «باغ شتر» در روستای فهرج صادر شد که به این ترتیب می توان امیدوار شد که با تکمیل زنجیره ارزش شتر، یک تولید کننده معمولی می تواند به تولید کننده موفق و موثر تبدیل شود.

وی درباره زیرساخت ها و تسهیلات مورد نیاز برای رونق گردشگری کشاورزی در استان کویری یزد تصریح کرد: قرار نیست زیرساخت های جدید گردشگری در روستاها شکل بگیرد و بافت روستا به هم بخورد بلکه با توجه به اینکه کشاورزان دارای ظرفیت های اولیه هستند، کار تسهیل شده است. کشاورزان می توانند در هر کدام از این رسته ها بدون تغییر کاربری ورود کنند و برای ایجاد کاربری دوم در مجموعه آنها روند را تسهیل کنیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha