۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
شهر آفتاب میزبان ایران‌مد ۲۰۲۴

شهر آفتاب میزبان ایران‌مد ۲۰۲۴

نمایشگاه‌ ایران‌مد ۲۰۲۴ با محوریت و حمایت قاطع تشکل‌های تولید و تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ به‌مدت ۴ روز در محل نمایشگاه‌های بین‌الملی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، جلیل سعیدلو، رییس هیئت ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ملزومات و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با بیان این مطلب گفت: پیرو برگزاری با شکوه و کسب رضایت حداکثری از شرکت‌کنندگان نمایشگاه ایران‌مد۲۰۲۳، نمایشگاه ایران‌مد ۲۰۲۴ با محوریت بخش خصوصی از سوی سه انجمن اصیل و قانونی تولید و تامین تجهیزات پزشکی کشور به استناد مجوز اخذشده به شماره ۱۴۷۵۹۲۶ برگزار خواهد شد.

او با اشاره به آغاز پیش‌ثبت ‌نام این نمایشگاه از تاریخ ۲۱ اسفندماه در پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی www.iranmedexpo.com/register گفت: شرکت‌های پزشکی در نخستین ساعات پیش‌ثبت‌نام استقبال خوبی برای حضور در نمایشگاه داشته‌اند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد ایران‌مد ۲۰۲۴ با مشارکت بالای شرکت های تجهیزات پزشکی و نمایش توانمندی‌های این شرکت‌ها برگزار شود.
رییس هیئت‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان این که بیش از سه هزار شرکت

تجهیزات مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌ها در شرایط سخت تحریم‌های ناجوانمردانه، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

او تصریح کرد: نبود تخصیص به‌ هنگام ارز برای تامین مواد اولیه، چندنرخی بودن قیمت ارز و شوک‌های نوسانی ارز و مطالبات انباشته شرکت‌ها از دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی وابسته آن‌ها عمده‌ترین مشکلات حوزه تجهیزات پزشکی است.

او با تاکید بر این که پیشنهاد ما به دولت تک ‌نرخی شدن ارز برای بهبود وضعیت صنعت و جلوگیری از رانت و فساد است، گفت:"شرکت‌های تجهیزات پزشکی میانگین بیش از یک سال مطالبات معوق از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و مراکز درمانی آن‌ها دارند که مشخص نیست این مطالبات کی تسویه خواهد شد. وزارت بهداشت هر از چندگاهی به ‌صورت قطره ‌چکانی پولی برای واریز مطالبات واریز می‌کند که بخش اندکی از آن به شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌رسد.

سعیدلو تاکید کرد:"همه این مشکلات دست‌ به دست هم داده‌اند تا گردش سرمایه در صنعت تجهیزات افت پیدا کند و توان تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را کاهش داده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha