۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
تلاش برای بیابان زدایی یزد| کاشت ۱۵ میلیون درخت طی چهار سال آینده
مدیر کل منابع طبیعی یزد خبر داد؛

تلاش برای بیابان زدایی یزد| کاشت ۱۵ میلیون درخت طی چهار سال آینده

یزد- کریمی، مدیر کل منابع طبیعی یزد با اشاره به اهتمام به تولید پنج میلیون اصله نهال در سال جاری در استان یزد، از کاشت ۱۵ میلیون درخت طی چهار سال در راستای بیابان زدایی خبر داد.

کمال کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اعلام کرد: سهم استان یزد از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۱۵ میلیون درخت است که در سال گذشته با توجه به محدودیت در تولید نهال، دو میلیون و ۲۰۰ نهال تولید و کاشته شد.

وی با اشاره اهتمام برای افزایش تولید نهال در سالجاری تا پنج میلیون اصله، اظهار کرد: با توجه به راه اندازی سه نهالستان جدید در استان طی سال جاری، امسال با همکاری بخش خصوصی تولید سه میلیون و ۷۵۰ هزار اصله نهال در استان تکلیف شده ولی با توجه به کسب مجوز و برنامه‌ریزی برای انتقال پساب شهر به نهالستان بزرگ یزد و نیز کسری تولید نهال سال گذشته، امیدواریم به تولید تعداد نهال مورد نظر دست یابیم.

وی از شناسایی اراضی مناسب در شهرستانهای مختلف برای کشت نهال خبر داد و گفت: یک‌هزار هکتار مابین شهرک صنعتی و جاده فولاد یزد و همچنین یک هزار و ۵۰۰ هکتار در بالادست نیروگاه خورشیدی در مرکز استان برای این منظور تعیین شد که هم اکنون کاشت نهال در اراضی هزار هکتاری با همکاری بخش‌های مختلف آغاز شده است.

مدیر کل منابع طبیعی یزد همچنین از تعیین و آماده سازی سه هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان ابرکوه برای این منظور و همچنین امکان اجرای این طرح در برخی شهرستان‌های دیگر از جمله اردکان، میبد، اشکذر و بهاباد در قالب طرح کمربند سبز خبر داد.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha