۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
ایجاد منطقه آزاد تجاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو خبر داد

ایجاد منطقه آزاد تجاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از احداث خط آهن ایران و ترکیه خبر داد و گفت: مطالعات ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه در حال انجام است و تفاهم‌نامه‌های آن امضا شده است.

به گزارش بازار، حسین گروسی از احداث خط آهن ایران و ترکیه خبر داد و اظهار داشت: ایران و ترکیه در سال‌های پیش‌رو همکاری تجاری بیشتری خواهند داشت.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو افزود: یکی از کریدورهای مهم کشور کریدور شرق به شمال‌غرب است که سرخس - بازرگان نام دارد و از سوی دیگر کریدور جنوب شرق به شمالغرب (چابهار به بازرگان) همگی به منطقه آزاد ماکو ختم می‌شود و این منطقه می‌تواند نقش مهمی در زمینه تجارت کشور ایفا کند.

وی گفت: ماکو آخرین نقطه اتصال قاره آسیا و اروپا است. در گذشته هم این منطقه در نقشه جاده ابریشم قرار داشت و این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسیر در بخش تجارت است که در زمینه لجستیک، تجارت و ترانزیت فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی دارد.

گروسی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه، گفت: احداث خط جدید مرند چشمه ثریا ایگدیر کارس می‌تواند به جهش تبادلات ریلی دو کشور بینجامد. پس از تکمیل در بخش ریلی موضوع ترانزیت و جاده نیز توسعه خواهد یافت.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: مطالعات طرح‌های مذکور به پایان رسیده و تفاهم‌نامه‌های آنها توسط روسای جمهور ایران و ترکیه امضا شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha