۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
شرکت برق حرارتی پیشتاز حمایت از دانش‌بنیان‌ها است
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو:

شرکت برق حرارتی پیشتاز حمایت از دانش‌بنیان‌ها است

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو، گفت: برنامه مدون ساخت داخل اقلام راهبردی نیروگاه‌ها برای حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان تدوین خواهد شد.

به گزارش بازار، مریم کارگر نجفی در جریان بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با تاکید بر اینکه این مجموعه پشتیبان تخصصی و حرفه‌ای بخش تولید برق کشور است، افزود: این شرکت ضمن ایفای نقش کلیدی در بخش تولید برق کشور، توانسته در منطقه نیز به عنوان مجموعه‌ای سرآمد در حوزه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌ها شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی این مجموعه مایه مباهات و افتخار است، تاکید کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی دارای تجهیزات، قطعات و دانش فنی خاصی است و باید تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه برای عموم مردم قالب لمس باشد. از این رو بایستی فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه مستندسازی این اقدامات صورت بگیرد و در قالب برنامه روایت پیشرفت زمینه آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان با توانمندی‌های این شرکت فراهم گردد.

کارگر نجفی با تاکید بر اینکه مجموعه برق حرارتی در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید بار اول دارای جایگاه ویژه‌ای در میان شرکت‌های مادرتخصصی وزارت نیرو است، ادامه داد: در طی دو سال اخیر براساس گزارشات گردآوری شده در بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، قانون جهش دانش‌بنیان‌ها و به ویژه تولید بار اول بهترین عملکرد را شرکت مادرتخصصی برق حرارتی داشته که عمده این عملکرد موفق نیز در حوزه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بوده است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو اضافه کرد: هر ساله بایستی اقلام راهبردی را تدوین، احصا و شناسایی کرده و به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنیم تا برنامه عملیاتی ما در زمینه ساخت داخل مشخص شود و بتوانیم از ساخت داخل اقلام کلیدی که دارای ارزبری بالایی هستند حمایت کنیم.

وی بر لزوم تدوین برنامه مدون ساخت داخل اقلام راهبردی نیروگاه‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو آماده است تا از ظرفیت‌های قانونی به همراه ارائه تسهیلات از سوی دولت و اختصاص منابع داخلی وزارت نیرو برای پشتیبانی هر چه بیشتر از دانش‌بنیان‌ها استفاده کند.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha