۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
تولید ۴.۴ میلیون تنی در ۱۴۰۲| سال آینده ۳۰هزار بشکه خوراک بیشتری دریافت می کنیم
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در گفتگو با بازار:

تولید ۴.۴ میلیون تنی در ۱۴۰۲| سال آینده ۳۰هزار بشکه خوراک بیشتری دریافت می کنیم

انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندر امام مقدار تولید این مجتمع در سال ۱۴۰۲ را حدود ۴.۴ میلیون تن اعلام کرد و افزود: هدف گذاری کردیم که تولید خود در سال آینده را به ۵ میلیون تن برسانیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در گفتگو با بازار می گوید: پتروشیمی بندر امام در سال جاری موفق شد که تولیدات خود در سال ۱۴۰۲ را نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ هزار تن افزایش دهد. جالب است که بدانید مقدار تولیدات ما نسبت به دو سال قبل حدود ۸۰۰ هزار تن بیشتر شده است.

به گفته او، تولیدات پتروشیمی بندر امام در سال ۱۴۰۰ حدود ۳.۶ میلیون تن و در سال ۱۴۰۱ حدود ۴ میلیون تن بوده است.

افزایش تولید به ۸ میلیون تن در صورت تامین خوراک

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام همچنین درباره هدف گذاری انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی بندر امام برای سال آینده نیز گفت: قصد داریم که تولیدات خود را در سال ۱۴۰۳ به حدود ۵ میلیون تن برسانیم که عدد قابل ملاحظه ای است.

بر اساس توافقات صورت گرفته با شرکت مناطق نفت خیز جنوب و دهلران سال آینده حدود ۲۵ الی ۳۰ هزار بشکه خوراک بیشتری در اختیار ما قرار خواهد گرفت. از این مقدار حدود ۱۵ الی ۲۰ هزار بشکه آن مربوط به NGL۳۱۰۰ بوده و حدود ۱۰ هزار تن آن هم مربوط به NGL۳۲۰۰ خواهد بود

او در پاسخ به این سوال که آیا خوراک موجود جوابگوی هدف گذاری صورت گرفته برای رشد تولید خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته با شرکت مناطق نفت خیز جنوب و دهلران سال آینده حدود ۲۵ الی ۳۰ هزار بشکه خوراک بیشتری در اختیار ما قرار خواهد گرفت. از این مقدار حدود ۱۵ الی ۲۰ هزار بشکه آن مربوط به NGL۳۱۰۰ بوده و حدود ۱۰ هزار تن آن هم مربوط به NGL۳۲۰۰ خواهد بود.

انصاری نیک درباره ظرفیت های تولیدی این مجتمع نیز گفت: چنانچه خوراک مورد نیاز ما تامین شود توانایی این را داریم که تولیدات خود را به ۶ الی ۸ میلیون تن افزایش دهیم.

رکورد صادرات ۵ ساله شکسته شد

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از شکستن رکورد صادرات ۵ ساله در پتروشیمی بندر امام خبر داد و گفت: صادرات صورت گرفته توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۸۰ هزار تن بوده است.

رییس پتروشیمی بندر امام مقدار صادرت صورت گرفته در ۲ سال گذشته را یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: مقدار صادرات ما در سال آینده بستگی به سیاست های کلی کشور دارد. به عنوان مثال با توجه به افزایش مصرف سوخت، امسال ما مجبور شدیم که ریفورمیت و MTV خود را به صورت کامل در اختیار شرکت پخش و پالایش قرار دهیم این در حالی است که در سال های گذشته مجاز به صادرات این محصولات بودیم.

امسال در مجموع ۸۰۰ هزار تن ریفورمیت و MTV در اختیار شرکت پخش قرار داده که اگر می توانستیم آنها را صادر کنیم چیزی حدود ۸۰۰ میلیون دلار به درآمد صادراتی ما افزوده می شد

به گفته او، پتروشیمی بندر امام، امسال در مجموع ۸۰۰ هزار تن ریفورمیت و MTV در اختیار شرکت پخش قرار داده که اگر می توانستیم آنها را صادر کنیم چیزی حدود ۸۰۰ میلیون دلار به درآمد صادراتی ما افزوده می شد.

افزایش تولید محصولات آروماتیکی برای در ۱۴۰۳

انصاری نیک همچنین درباره برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایجاد زنجیره ارزش نیز گفت: ما برنامه داریم که تولید محصولات آروماتیکی خود را برای سال آینده افزایش دهیم و چیزی حدود ۵۰۰ هزار تن به تولید پروپان، بوتان و پنتان بیفزاییم.

او همچنین با بیان اینکه در ۱۱ هزار تن اتیلن بیشتری در بندر امام امسال تولید کردیم که یک رکورد بی سابقه در ۱۱ گذشته محسوب می شود، افزود: در سنوات گذشته تولید اتیلن ما روزانه ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ تن بود اما در امسال این رقم به ۱۲۰۰ تن در روز افزایش یافت.

کد خبر: ۲۷۷٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha