۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
۱۱۰ میلیون دلار دارو در شرایط سخت تحریم صادر شد؛ قفل ۲ رقمی ارزی دروازه صادرات شکسته شد
تقدیر تولیدکنندگان از سازمان غذا و دارو؛

۱۱۰ میلیون دلار دارو در شرایط سخت تحریم صادر شد؛ قفل ۲ رقمی ارزی دروازه صادرات شکسته شد

انجمن ملزومات و تجهیزات پزشکی مرآت طی نامه ای از رئیس سازمان غذا و دارو برای شکستن قفل ۲ رقمی ارزی دروازه صادرات تقدیر کرد.

بازار؛ گروه صنعت: خسرو حیدری مدیر و عضو هیئت مدیره انجمن ملزومات و تجهیزات پزشکی مرآت طی نامه ای به سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از تلاش های سازمان و گروه او برای شکستن قفل ۲ رقمی ارزی دروازه صادرات صنایع درمانی تقدیر کرد.

در این نامه خطاب به محمدی رئیس سازمان غذا و دارو آمده است: «پس از سالها صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در سایه توجهات اما زمان (عج) و درایت و مدیریت جنابعالی و همکاران شریف تان توانست قفل ۲ رقمی ارزی دروازه صادرات این صنعت شکسته و با وجود دشواری فراوان در زمان تحریم های سخت استکبار جهانی از رقم ۱۱۰ میلیون دلار صادرات رسمی عبور کند.

۱۱۰ میلیون دلاری دارو در شرایط سخت تحریم صادر شد؛ قفل ۲ رقمی ارزی دروازه صادرات شکسته شد

این مهم را به حضور همه همکاران شریف مان در صنعت تولید دارو و تجهیزات پزشکی و جنابعالی و زحمتکشان این عرصه در سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی سازان غذا و دارو هم میهن نان گرامی تبریک عرض نموده و از بارگاه ایزد تعالی خواستار توفیقات روز افزون در راستای خدمت به ایران اسلامی و اطاعت از منویات رهبر معظم و نظام جمهوری اسلامی هستیم.

امید است انور این شادی بزرگ برای این صنت تجلی متعالی یافته و این صنف خدوم در کنار جنابعالی و همکاران بزرگوارتان قله های عظیم تر در صادرات محصولات راهبردی سلامت محور را فتح سازد.»

گفتنی است از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دارو به کشورهای همسایه صادر شده و رشد صادرات کشور در این حوزه در حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. اتفاق مهمی که می تواند امید تازه ای در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور ایجاد کند؛ به خصوص که سال گذشته با کمبودهای شدید دارویی که رخ داد باعث شد خیلی از صنایع برای تامین نیاز داخل نتوانند آن طور که باید نسبت به تولید و صادرات محصولات شان اقدام کنند.

از طرفی نیز با ممنوعیت صادرات موقت، خیلی از تولیدکننده ها بازار دارویی خارجی خود را از دست داده بودند و شرکت های خارجی دیگری جایگزین آن ها شده بودند. بنابراین این رشد صادرات می تواند امیدی تازه برای تولید کننده های دارو و تجهیزات پزشکی برای ادامه فعالیت باشد.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha