۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی استان سمنان اجرا شد
ویژه سال نو؛

مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی استان سمنان اجرا شد

سمنان- کاشانی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از اجرای مرحله دوم یارانه و کالابرگ الکترونیکی ویژه فجر در اسفند ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

جعفر کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مرحله اول کالابرگ الکترونیکی شامل ۱۱ قلم کالاهای اساسی از نیمه بهمن ماه آغاز و تا نیمه اسفند ماه ادامه داشت، ابراز کرد: این طرح برای یک ماه دیگر نیز تمدید شده تا مردم بتوانند مایحتاج مورد نیازشان را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه تمدید این طرح در آستانه ماه رمضان و سال نو صورت گرفته است، افزود: طبق همان روال مرحله اول در این مرحله هم مردم می توانند ۱۱ قلم کالای اساسی مشمول کالابرگ را خریداری و از کالابرگ یا همان یارانه تشویقی بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه این طرح علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی است، تاکید کرد: دولت قصدی برای کاستن از یارانه مردم در صورت استفاده از کالابرگ ندارد.

کاشانی با بیان اینکه در این طرح خانوارهای دهک اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند، گفت: ماست، تخم‌مرغ، مرغ، حبوبات، پنیر و گوشت، روغن و ماکارونی، برنج و قند و شکر در زمره کالاهای این طرح هستند

وی افزود: در طرح یارانه تشویقی ۱۱ قلم کالای اساسی به میزان ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین شده که از این مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان به صورت تشویقی و کالابرگ از سوی دولت پرداخت می شود و ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان نیز از سوی مردم پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: مردم به تناسب نیاز خود می توانند از فروشگاه ها ۱۱ قلم کالای اساسی را خریداری کنند و اجباری برای دریافت همه این اقلام با هم نیست برای مثال می توانند روغن را به جای حبوبات تهیه کنند.

گفتنی است خانواده‌های مشمول طرح می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با استفاده از برنامه کاربردی «شما» یا همان شبکه ملی اعتبار و نیز سامانه shoma.sfara.ir و یا با شماره گیری کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقی مانده اعتبار خود مطلع و در طول ماه از آن استفاده کنند.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha