۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
زرداری برای دومین بار رئیس جمهور پاکستان شد

زرداری برای دومین بار رئیس جمهور پاکستان شد

«آصف زرداری» از رهبران ارشد حزب مردم پاکستان با بیش از ۷۰۰ رای نمایندگان مجالس ملی، شما و ایالتی این کشور به عنوان رئیس جمهور جدید پاکستان انتخاب شد.

به گزارش بازار، رأی‌گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید پاکستان از ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) امروز در ساختمان مجلس شورای ملی در اسلام‌آباد و تمامی ساختمان‌های مجالس در مراکز استان‌ها آغاز و تا ساعت ۴ بعدازظهر ادامه یافت.

بر اساس این گزارش در انتخابات رئیس جمهور جدید پاکستان «آصف علی زرداری» به عنوان کاندید جناح ائتلافی حاکم و «محمود خان اچکزی» سیاستمدار کهنه‌کار از جناح مخالف به رقابت پرداختند.

بر اساس نتایج اعلام شده توسط کمیسیون ملی انتخابات پاکستان «آصف علی زرداری» رهبر ارشد حزب مردم پاکستان با ۲۵۵ رای نمایندگان مجالس ملی و سنا به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور پاکستان انتخاب شد.

«محمود خان اچکزئی» سیاستمدار کهنه کار پاکستانی که به عنوان نامزد جناح مخالف دولت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود توانست ۱۱۹ رای به دست آورد.

گفتنی است آصف زرداری که در انتخابات امسال ریاست جمهوری پاکستان حمایت احزاب مسلم لیگ نواز، جنبش متحده قومی، حزب استحکام پاکستان، حزب مسلم لیگ (ق) و چند حزب کوچک دیگر را بر عهده داشت، برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور پاکستان انتخاب شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی «آصف زرداری» همچنین رای اکثریت نمایندگان مجالس ایالتی پنجاب و سند را به دست آورد؛ در ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان نیز اکثریت رای‌ها توسط نمایندگان به «محمود خان اچکزئی» داده شد.

آصف علی زرداری (زاده ۲۶ ژوئیه ۱۹۵۵) سیاستمدار پاکستانی و همسر بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر فقید پاکستان است. وی پس از ترور بوتو معاونت رهبری حزب مردم پاکستان را بر عهده گرفت و در ۶ سپتامبر ۲۰۰۸ با رأی مجالس ایالتی، ملی و سنای پاکستان برای اولین بار به ریاست‌جمهوری پاکستان رسید.

لازم به ذکر است که «آصف زرداری» جایگزین «عارف علوی» از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان شده است که از ۹ سپتامبر ۲۰۱۸ به مدت پنج سال به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور پاکستان فعالیت کرد.

کد خبر: ۲۷۷٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha