۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید از بنگاه‌داری به سهام‌داری هدایت شود
رئیس‌جمهور:

فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید از بنگاه‌داری به سهام‌داری هدایت شود

رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی از بنیاد شهید، بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادی بنیاد شهید تأکید کرد و گفت: تلاش کنید تا حد امکان فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید را از بنگاهداری به سمت سهامداری هدایت کنید.

به گزارش بازار، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز -شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲- در جریان نظارت ستادی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این سازمان، به ارائه دیدگاه‌های خود در راستای ارتقا و بهبود عملکرد این مجموعه و تقویت خدمت‌رسانی به ایثارگران پرداخت.

رئیسی با تقدیر از همه کسانی که در دوره فعلی و دوره‌های پیشین در این بنیاد برای ارائه خدمت به ایثارگران تلاش کرده‌اند، خدمت و تکریم به خانواده معظم شهیدان و جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: اگر چه پیش از دولت مردمی نیز خدمات قابل توجهی به جامعه هدف این بنیاد ارائه شده بود، اما عطف به نگاه و رویکرد تحولی دولت مردمی، ضروری بود در این دولت بنیاد با نگاهی تحولی، ارتقای خدمات و عملکرد خود از وضعیت فعلی را به وضعیت مطلوب دنبال کند.

رئیس جمهور اولین گام در رویکرد تحولی در حوزه عملکرد را ارزیابی میزان تحقق اهدافی که قانونگذار و در رأس آنها سیاست‌های کلی نظام، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی برای این بنیاد در نظر گرفته‌اند دانست و افزود: در اهداف و مسئولیت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از آنکه مسائل خدماتی مورد توجه قرار گرفته باشد، مسائل و موضوعات فرهنگی مورد تاکید قرار دارد.

وی خدمات و مسئولیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در قبال ایثارگران را مهم دانست و تصریح کرد: ارائه این خدمات مقدمه تحقق هدف اصلی یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با تشکیل اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورزی، رویکردها و ماموریت‌های لازم برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله رسانه ملی و وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش و همین طور ارتباط گرفتن با فعالان حوزه سینما، تئاتر و دیگر عرصه‌های هنری تهیه کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر بهره‌گیری از روش‌های مناسب ارائه خدمات به جامعه هدف ایثارگران افزود: کیفیت ارائه این خدمات به شکلی باشد که هم باعث احساس بی‌عدالتی نزد خانواده‌های شهدا و جانبازان نشود و هم بازتاب منفی در جامعه نداشته باشد و دیگران هم باور داشته باشند که ارائه این خدمات نه مصداق بی‌عدالتی و تبعیض، بلکه عین اجرای عدالت در قبال از خودگذشتگی و ایثارگری است.

وی بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادی و مالی بنیاد شهید تأکید کرد و گفت: تلاش کنید تا حد امکان فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید را از بنگاهداری به سمت سهامداری هدایت کنید.

رئیس‌جمهور در ادامه تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران با محوریت کار فرهنگی و ارائه خدمات به آنان با رویکرد عدالت توزیعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از دیگر مسائل بسیار مهم در ارتباط با خانواده‌های شاهد و ایثارگر و به ویژه فرزندان شهدا، مسئله مسکن و اشتغال است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، لذا در ایجاد زمینه کسب و کار برای فرزندان شاهد باید اهتمام بیشتری داشت.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در هر کوی و برزنی هستند که همواره باید برافراشته بماند، تأکید کرد: حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر در ساحت‌های مختلف جامعه از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری خواهد کرد، از این‌رو باید به آنها به عنوان سرمایه‌های عظیم و پشتوانه‌های استوار نظام نگریست و اجازه نداد که به هیچ عنوان به لحاظ حقوقی، ‌ فکری و سلوک فردی و اجتماعی دچار آسیب شوند.

وی در ادامه همه مدیران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را به سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل در مواجهه با گلایه‌های احتمالی خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین مدارا کردن با آنان توصیه کرد.

کد خبر: ۲۷۷٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha