۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کاهش فشار بر ذخایر آبزیان با پرورش ماهی در قفس
رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد

کاهش فشار بر ذخایر آبزیان با پرورش ماهی در قفس

حسینی، رییس سازمان شیلات ایران، بر پرورش ماهیان دریایی در قفس؛ برای تحقق اشتغالزایی، رونق تولید و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان تاکید کرد.

به گزارش بازار، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه رئیس سازمان اوقاف کشور و جمعی از مسوولان، اتحادیه تعاونی‌های صیادی و جمعی از جامعه صیادی غرب استان هرمزگان از مجموعه پرورش ماهی در قفس شرکت درنیکا بازدید کردند.

حسینی در این بازدید بر اهمیت پرورش ماهیان دریایی در قفس در تحقق اشتغال‌زایی، رونق تولید و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دولت مردمی گام‌های بسیار موثری در تمامی زمینه‌های شیلاتی به ویژه پرورش ماهیان دریایی در قفس برداشته شده، به طوری که تنها در استان هرمزگان ظرفیت ایجاد شده تولید ماهیان دریایی در قفس حدودا بیش از دو برابر شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور تصریح کرد: در نظر است از این نوار ساحلی به عنوان یک پایه زیستی برای تولید پروتئین آبزیان استفاده شود که استان هرمزگان در این امر و پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: با عنایت ویژه دولت مردمی به فعالیت‌های شیلاتی و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های به عمل آمده، بی‌شک شاهد ارتقا و افزایش در تولیدات و اقدامات شیلاتی کشور خواهیم بود.

حسینی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در مجموعه پرورش ماهی در قفس درنیکا گفت: این مجموعه به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ پرورش ماهی در قفس استان و کشور می‌تواند نقش بسزایی در تولیدات شیلاتی داشته باشد.

ذخیره‌سازی بیش از ۳۳۰ هزار قطعه بچه‌ماهی سی‌باس در مجموعه درنیکا
رئیس سازمان اوقاف کشور نیز در این بازدید گفت: در این مجموعه در فاز نخست ۱۰ قفس پرورش ماهی در دریا با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان نصب شده است.

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: در این مجموعه در فاز نخست بالغ بر ۷۳۰ هزار قطعه بچه‌ماهی دخیره‌سازی شده است و این روند با توجه به پیشرفت خوب پروژه تا رسیدن به ظرفیت کامل مجموعه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی بیش از ۳۳۰ هزار قطعه بچه ماهی سی باس، از تکمیل ظرفیت هزار تنی مجموعه پرورش ماهی در قفس مجموعه درنیکا خبر داد.

تداوم توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این بازدید با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت‌های شیلاتی در دولت مردمی گفت: بومی‌سازی قفس‌های دریایی را مورد توجه قرار دادیم و در همین راستا از قفس‌های ساخته شده در شرکت‌های داخلی بهره‌برداری می‌شود که گام مطلوبی برای تداوم توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس است.

مسعود بارانی با بیان این که استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳ هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است، گفت: پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان با نوار ساحلی گسترده و ۱۴ جزیره در سال‌های اخیر به عنوان سرمایه‌گذاری با سود مناسب با استقبال صیادان و ساحل‌نشینان روبرو شده و مجموعه شیلات در مسیر کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان از این مهم حمایت می‌کند.

وی با بیان این که مجموعه پرورش ماهی در قفس درنیکا در منطقه گرزه شهرستان بندر لنگه واقع شده است، گفت: این مجموعه با سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف کشور با ظرفیت تولید پنج هزار تن برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

در این بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و هیات همراه مذکور از روند ذخیره‌سازی بچه ماهی در قفس‌های این مجموعه و سایت پشتیبانی و دریایی آن بازدید کرد.

گفتنی است؛ هرمزگان با تولید بیش از۳۵۰هزار تن انواع نشان جایگاه نخست در فعالیت های شیلاتی کشور دارد.

کد خبر: ۲۷۷٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha