۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی قرار می‌گیرد
استاندار اردبیل:

زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی قرار می‌گیرد

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی با الویت شرکت‌های تعاونی مسکن قرار می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای مسکن اردبیل گفت: برای خانه‌دار شدن جوانان و افراد فاقد مسکن دارای شرایط، مسکن ارزان قیمت در شهرک‌های جدید احداث می شود.

وی با بیان اینکه شرایط مسکن دار شدن افراد در فراخوان راه وشهرسازی اعلام شده است، گفت: تا کنون در کل شهرهای استان ۹هزار نفر در سامانه طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند که در مرحله اول۵۳۰ واحد ثبت نامی مورد پدیزش قرار گرفته است.

استاندار اردبیل افزود: از ۵۳۰ واحد مورد قبول در مرحله اول ۱۲۰ نفر مدارک مورد نیاز را تحویل داده و تکمیل پرونده کرده و پیش بینی می شود۲۵۰ نفر دیگر نیز از این مرحله حایز شرایط خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح اقدام مسکن ملی باید بصورت جهادی آغاز شود افزود: ۸ هزار و ۴۰۰ ثبت نام کننده در مرحله دوم پایش خواهند شد و افراد واجد شرایط بنا بر فراخوان راه و شهرسازی تکمیل پرونده خواهند کرد.

بهنام جو با بیان اینکه برای یک هزار واحد زمین آماده واگذاری است گفت: برای کوتاه مدت در شهرک های موجود نیایش، الهیه، وحدت اردبیل و شهرک های جدید یک هزار واحد زمین وجود دارد و ۵۰۰ واحد نیز از قبل تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز شهرک جدید احداث خواهد شد گفت: تمام دستگاه های اجرایی باید جهت تامین زیر ساخت این شهرک ها همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: متولی طرح اقدام مسکن ملی در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی است و شهرهای کوچک را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار راه و شهرسازی ۶۶ هزار و ۲۷۳ خانوار در سال ۹۵ مستاجر وجود داشت گفت:پیش بینی می شود تا افق ۱۴۰۵ با رشد جمعیت ۲ درصدی نزدیک ۸۰ هزار واحد مسکن ساخت و ساز می شود.

وی ادامه داد: برای ساخت و ساز ۴۸ هزار واحد در شهرک های جدید زمین وجود دارد و طبق آمار نیازی به توسعه شهری وجود ندارد.

رییس شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه جامعه هدف طرح اقدام مسکن ملی مشخص هست افزود: تعاونی هایی که قادر به احداث مسکن انبوه طرح مسکن ملی را دارند باید از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح توسط تعاونی ها، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی می تواند تکمیل اجرا می شود گفت: زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی با الویت شرکت های تعاونی مسکن قرار می گیرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد : سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان همیاری نیز در تکمیل و توسعه و پیشرفت روند طرح و پیشنهاد خود را ارایه دهند و پای کار بیایند.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان پرونده مسکن مهر نیز تا پایان تیرماه بسته می شود.

کد خبر: ۲۷٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha