۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
وجود ۶۰ هزار مجوز معطل مانده کسب‌وکار در کشور
معاون مرکز بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد خبر داد

وجود ۶۰ هزار مجوز معطل مانده کسب‌وکار در کشور

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد مجوزهای معطل مانده کسب‌وکار از ۱۲۴ هزار به ۶۰ هزار مورد رسیده است.

به گزارش بازار، محمد رضا حاجی جعفری معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه تاخیر در صدور مجوزهای کسب‌وکار همچنان از سوی دستگاه‌ها وجود دارد گفت: از آبان ماه سال ۱۴۰۲ به دستور رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار و براساس تکلیف قانون صدور خودکار مجوزهای معطل مانده اجرایی شد.

به گفته وی، ۱۲۴ هزار مجوز معطل مانده و تاخیر خورده وجود داشت که بعد از صدور خودکار این ۱۲۴ هزار مجوز به ۶۰ تا ۷۰ هزار مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه نمی‌شود همه مجوزها را به صورت خودکار صادر کرد چراکه برخی از مجوزها ملاحظات زیست محیطی و امنیتی دارند گفت: سازمان بهبود فضای کسب و کار اقدام به صدور مجوزهای کم ریسک‌تر و دارای متقاضی بیشتر کرد و در ردیف بعدی اقدام به صدور مجوزهای دام پزشکی خواهد کرد.

او گفت: مجوز ۱۷ عنوان کسب‌وکار در حوزه صنایع‌دستی ۵ عنوان مجوز در حوزه گردشگری و تأسیس باشگاه‌های ورزشی که با تاخیر روبرو بود به صورت خودکار انجام شد.

وی بیان کرد: از ابتدای اسفند ماه دوباره فرآیند صدور خودکار مجوزهای کسب وکار شروع شده است و اگر مجوز به هر بهانه‌ای با تاخیر صادر شود از طریق درگاه ملی مجوزها به سرعت صادر می‌شود.

او گفت: ۳۴۰ هزار تقاضای مجوز کانون آگهی تبلیغاتی صادر شده است و در هفته گذشته هم ۷۶۰ عنوان مجوز پیش نیاز فنی و قایق‌های صیادی صادر شده است.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha