۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
پیش بینی افزایش صادرات محصولات فولادی ترکیه در ۲۰۲۴| آیا تولید این کشور از ۴۰میلیون تن فراتر می رود؟

پیش بینی افزایش صادرات محصولات فولادی ترکیه در ۲۰۲۴| آیا تولید این کشور از ۴۰میلیون تن فراتر می رود؟

در حالی تولید فولاد ترکیه در ژانویه جاری ۲۴.۷ درصد رشد داشته است که انجمن فولاد این کشور پیش بینی کرده است تولید فولاد ترکیه تا پایان سال جاری میلادی از ۴۰.۴ میلیون تن فراتر برود.

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس جدیدترین گزارشی که توسط SteelOrbis منتشر شده است، انتظار می رود صادرات محصولات فولادی از ترکیه در سال جاری رشد کند و تولید فولاد ممکن است تا سال ۲۰۲۴ در این کشور از ۴۰.۴ میلیون تن فراتر رود.

روند صنعت فولاد ترکیه متفاوت با کل اقتصاد این کشور است

در این گزارش آمده است صنعت فولاد ترکیه روندهایی را نشان می دهد که با کل اقتصاد این کشور متفاوت است. در واقع بر اساس داده های موجود در سال ۲۰۲۲ اقتصاد ترکیه ۵.۶ درصد و در سال ۲۰۲۳ نیز ۵.۵ درصد رشد در حالی که بخش فولاد این نیز کشور در سال های نامبرده به ترتیب ۱۲.۹ درصد و ۴.۰ درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر نرخ بهره برداری جهانی از ظرفیت در این صنعت در سال های اخیر ۷۵ تا ۸۰ درصد بوده است، در حالی که در صنعت فولاد ترکیه این میزان در سال گذشته ۵۶.۸ درصد بوده است. به گفته ویسل یایان دبیر کل TCUD، انتظار می رود در آینده حداقل به ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی عملکرد ضعیف بخش فولاد ترکیه را به ویژه به رقابت با چین نسبت می دهد که تأثیر جهانی نیز داشته است.

رشد ۲۴.۷ درصدی تولید فولاد ترکیه در ژانویه ۲۰۲۴

دبیر کل انجمن فولاد ترکیه همچنین می گوید: طبق گزارشات این انجمن، در ژانویه ۲۰۲۴، تولید فولاد در ترکیه ۲۴.۷ درصد در سال (به ۳.۲ میلیون تن)، مصرف فولاد تخت ۳۳.۶ درصد در سال افزایش یافت و ارقام فوریه حتی دلگرم کننده تر است.

دبیر کل انجمن فولاد ترکیه همچنین در خصوص تلاش های کربن زدایی این کشور اظهار نظر کرد و گفت: این کشور مشمول اقدامات حفاظتی مشابهی مانند چین، ویتنام، تایوان و کره جنوبی است، اگرچه از نظر تحول سبز با کشورهای اتحادیه اروپا برابری می‌ کند. البته اتحادیه اروپا ترکیه را یک تهدید می ‌بیند و به هر دو طرف آسیب می ‌زند.

گفتنی است همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، فولاد سازان ترکیه در سال ۲۰۲۳ تولید فولاد را ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۳۳.۷۱۴ میلیون تن رساندند. در سال گذشته یعنی سال ۲۰۲۳ نیز میانگین تولید ماهانه فولاد در این کشور به ۲.۸۱ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبلتر ۴.۰۴ درصد کاهش داشت.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha