۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
لطفا از بازار سرمایه حمایت نکنید!

لطفا از بازار سرمایه حمایت نکنید!

مرتضی یوسفی طهارم، تحلیل گر اقتصادی طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: دولت اگر لطف کند از تجربه خود استفاده کند، و دست از حمایت های خود بردارد شاید از میزان گرفتاری مردم کاسته شود.

مرتضی یوسفی طهارم: در سخنان دولتیان و مجلسیان محترم همواره سخن از حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه است.

نتیجه حمایت از اقشار کم درآمد، از صعنت خودرو، سیستم های بانکی و موسسات مالی و اعتباری و... معلوم است. به تعداد اقشار کم درآمد و میزان فقر افزوده شده است. به میزان پایین آمدن کیفیت و کمیت خودروها افزوده شده است.

به میزان نقش نامناسب و حتی مخرب سیستم مالی و اعتباری در اقتصاد کشور اضافه شده است و...

همه این حمایت ها قرار بوده که در نهایت باعث شود که ما وضعیت بهتری داشته و اقشار کم درآمد و بیکار کمتری داشته باشیم، درحالی که به اعتراف خودحمایتگران بیشتر شدند و به کمک بیشتری نیازمندند.

دولت اگر لطف کند از تجربه خود استفاده کند، هرچند میگویند انسان عاقل سعی میکند از تجربه دیگران استفاده کند و دست از حمایت خود بردارد شاید از میزان گرفتاری مردم کاسته شود.

میترسم حمایت از بازار سرمایه در بلند مدت باعث نیاز به حمایت از افراد بیشتری شود و این حمایت نیز از جیب همه مردم و بیت المال باشد.

کد خبر: ۲۷٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      حمایت از بانک حمایت از خودشون بود. حمایت از ایران خودرو حمایت از خودشون است. حمایت از بورس هم همین طور است. مساله شاید حمایت نباشد مساله شاید شاید شاید این باشد که حمایت از چه کسانی و با چه هدفی انجام شود